به گزارش روابطعمومی ادارهکل کانون استان گیلان، سیدجلیل میرعظیمی با تاکید بر رویکرد دینی فعالیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریحکرد: آنچه در این مجموعه فرهنگی اهمیت دارد، پرورش کودکان و نوجوانانی باورمند و مأنوس با سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
لزوم برنامهمحوری و ریلگذاری فرهنگی
مدیرکل کانون استان گیلان درادامه، نیل به اهداف فرهنگی مبتنی بر باورهای ایرانیاسلامی را نیازمند ریلگذاری و برنامهمحوری ارزیابیکرد و با اشاره به ضرورت تحکیم پیوندهای کانون، کودک و خانواده گفت: افزایش این همگراییها، در پذیرش بهتر آموزهها از سوی مخاطب نقش موثری ایفامیکند.
او درعینحال، تمرکز بر تحقق برنامهها را در دستورکار دانست و تاکیدکرد: لازماست برای دستیابی به تمامی اهداف از پیشتعیینشده، تلاشکنیم.
اهمیت نقشآفرینی کانون در مناسبتهای ملی و مذهبی
نقشآفرینی کانون پرورش فکری در مناسبتهای ملی و مذهبی و بهرهگیری از ظرفیتهای این مجموعه در آشناسازی نسل کودک و نوجوان با آموزههای دینی و رخدادهای ملی-مذهبی، ازدیگر موضوعهای محوری سخنان سیدجلیل میرعظیمی بهشمارمیرفت و وی با خاطرنشانکردن سیاستهای مدیرعامل این مجموعه در «تثبیت مرجعیت کانون در حوزه کودک و نوجوان» تصریحکرد: این مهم، از برنامههای راهبردی کانون محسوبمیشود و ضرورت دارد برای تحقق این هدف بر پیشینه و ظرافت فعالیتهای فرهنگی کانون پرورش فکری تکیهکنیم.
ضرورت راهبری و نظارتهای کارشناسی
این مدیرفرهنگی همچنین، کارشناسمحوری و راهبری و نظارتهای فرهنگی کارشناسان این مجموعه را در پیریزی و تحقق برنامهها دارای اهمیت خواند و افزود: توجه به این امر میتواند در رصد هرچه بهتر فعالیتها، آسیبشناسی و کیفیتبخشی به برنامههای مراکز فرهنگی هنری تاثیرگذارباشد.
سیدجلیل میرعظیمی برهمین اساس نیز تدوین جدول زمانی برای حضور در ویژهبرنامهها و بازدیدهای منظم و مستمر کارشناسان از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان را ضروری توصیف و بر لزوم ادامهدار بودن آن تاکیدکرد.
همافزایی، لازمه پیشبرد برنامههای فرهنگی
تعامل و همگرایی با دستگاههای فرهنگی و بسترسازی برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با فعالیتهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از دیگر موضوعهایی بود که در صحبتهای میرعظیمی موردتوجه قرارگرفت و وی با اشاره به برنامهریزی برای دیدار با مسئولان و حضور مستمر در شهرستانها گفت: طی این نشستها، بهرهگیری از ظرفیتهای متقابل، جذب امکانات و افزایش کمی و کیفی فعالیتهای فرهنگی مدنظر قرارمیگیرد.
طرحکانون-مدرسه الگویی برای همگرایی فرهنگی
او درهمینحال، اجرای طرح کانونمدرسه با همکاری آموزش و پرورش را الگویی مناسب برای همگراییهای فرهنگی عنوان کرد و با اشاره به روند اجرای این طرح با همکاری مدارس و مراکز فرهنگیهنری اظهارداشت: کانون، مکمل نظامآموزشی کشور است و طرح کانونمدرسه میتواند پایه و اساس شکلگیری تعامل و همگراییهای گستردهتر کانون با آموزش و پرورش و دیگر مجموعههای فرهنگی قرارگیرد.
تلاش حداکثری برای تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی
این فعال عرصه فرهنگ درعینحال تاکیدی بر افزایش گستره فعالیتها و لزوم خدماترسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کمتر برخوردار داشت و با اشاره به رسالتهای کانون در جهت تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی اظهارکرد: فراهمسازی امکان حضور حداکثری مربیان در مناطق کمتر بهرهمند، از برنامههایی است که در سال ۱۴۰۲ با جدیت بیشتری دنبالمیشود.
حضور موثر در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صحبتهای خود در نشست شورای فرهنگی را با تاکیدی دوباره بر مدیریت و حضور موثر در فضای مجازی و لزوم صیانت از همدلی حاکم بر این مجموعه بهپیشبرد و با تبیین این موضوع که موفقیتهای کانون رهاورد همدلی است، افزود: لازم است، برای برآوردهسازی خواستههای بهجای مخاطبان و ارتقای هرچه بیشتر جایگاه این نهاد فرهنگی تلاشکنیم.
صحبتهای معاونان، کارشناس مسئول و کارشناسان و ارایه دیدگاهها در ارتباط با چگونگی پیشبرد برنامههای فرهنگی، پایانبخش نخستین جلسه شورای فرهنگی بود که ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در محل گردهمآیی ادارهکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.