در نثر داستانی باید از کاربرد عبارات ثقیل و نثر ادبی پرهیز کرد

میهمان سی و چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش گفت: نثر داستانی باید روان و صمیمی باشد و از کاربرد عبارات ثقیل و نثر ادبی در داستان باید پرهیز کرد.

به اعتقاد بتول پورشیخ میهمان سی و چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش، یکی از راههایی که نویسندگان نوجوان می توانند نثر داستانی را تمرین کنند این است که تصور کنند درحال صحبت با صمیمی ترین دوستشان هستند؛ اینگونه به نثری روان و صمیمانه دست می یابند. این نویسنده کودک و نوجوان افزود: در نوشتن داستان باید توجه کرد که از افعال تکراری زیاد استفاده نشود. وی در این رابطه آثار جمشید خانیان و چندین رمان از نویسندگان مختلف را به اعضا معرفی کرد که نمونه خوبی در کاربرد هنرمندانه افعال متفاوت در نثر داستانی است. پورشیخ در ادامه درباره علاقه نویسندگان نوجوان به چاپ اثرشان توضیح داد که نویسندگان تازه کار بهتر است؛ برای چاپ کتابشان عجله نداشته باشند و در مجلات و نشریات آثارشان را به چاپ برسانند و تا زمانی که قلمشان به پختگی برسد صبوری کنند. بعد از تلاش و ممارست چندساله و بازنویسی ها و نقدهای متعدد، وقتی اثرشان توسط یک انتشارات خوب چاپ شود، خودشان هم از نتیجه کار لذت بیشتری خواهند برد. این نویسنده حوزه داستان به صورت مجزا دو داستان «رد اشک» از زهرا حدادزاده و «ملوان کوکا و شکست کشتی ناخدا دندان» از زهرا شرافت را مورد نقد و بررسی قرار داد و نکاتی را که باعث ارتقای سطح کیفی اثر می‌شد، بیان کرد. سی و چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش استان یزد عصر روز ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محیط اسکای روم به صورت مجازی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =