گردشگری علمی و تفریحی در مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری بندرعباس

مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش بندرعباس به عنوان مکانی گردشگری علمی و تفریحی مورد بازدید عموم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، پروین پشتکوهی از آغاز بازدید عمومی مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش بندرعباس خبر داد و گفت: ساختمان این مرکز در ابتدا با تاسیس مجتمع فرهنگی آفرینش از سال ۱۳۸۹ فعالیت های فرهنگی ،هنری و ادبی خود را آغاز نموده است و با تغییر و متناسب سازی ساختمان در سال۱۳۹۵ به عنوان مرکز تخصصی علوم درآمد.

وی افزود: این مرکز علاوه بر کتابخانه و انجام فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی دارای امکاناتی شامل مجموعه هایی از اکوسیستم های خشکی زیست بوم های جفرافیایی با گونه های جانوری تاکسیدرمی و گیاهان هر منطقه ، اکوسیستم های دریایی اکواریوم ماهیان ، مرجان ها، شقایق ها و موجودات دریایی ،صدف ها، سنگها بخش های نجوم (آسمان نما و رصد خانه) ، فیزیک است.

پشتکوهی با اشاره به ظرفیت ها و امکانات مرکز تخصصی علوم مجتمع آفرینش در بهره مندی کودکان ونوجوانان از خدمات این مرکز به عنوان یک مکان گردشگری، علمی و تفریحی برای بازدید عموم تصریح کرد: ارائه کلاس هاس آموزشی زیست و نجوم برای اعضا و علاقه مندان، فعالیت های کارگاهی زیست شناسی ، نجوم ، رباتیک ، رصد ماه و اجرای فعالیت های علمی به مناسبت های زیستی و نجومی ونیز اجرای بازدید های دانش آموزی از بخش های این مجموعه می باشد .

وی بیان کرد: علاوه بر این خدمات علمی ، امانت کتاب های مناسب برای کودکان و نوجوانان و اجرای فعالیتهای فرهنگی نیز در این مرکز ارائه می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان اعلام نمود تا کنون بازدید از این مجموعه فقط برای دانش آموزان به صورت گروهی میسر بوده است و از این پس کلیه علاقه مندان می توانند از این مکان تخصصی علمی یک شنبه ها از ساعت ۱۸ الی ۲۰ بازدید نمایند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =