نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با حضور معاون فرهنگی کانون کشور و مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست شورای فرهنگی کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، که با حضور معاون فرهنگی کانون کشور و مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی همرا بود، مدیرکل کانون استان، گزارشی از وضعیت نیروی انسانی در سطح استان ارایه و به کمبود آن در مراکز اشاره کرد و آن را یک مشکل جدی در سطح استان دانست.

توانمندسازی مربیان، یکی دیگر از نیازهای استان بود که محمدرضا سالاری به آن اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف پرورشی و فرهنگی خود نیازمند آموزش مداوم و موثر هستیم.

وی هم‌چنین وسعت استان و پراکندگی جغرافیایی جمعیت آن را سبب عدم دسترسی کودکان و نوجوانان به خدمات کانون، یک مسأله مهم خواند و توسعه مراکز سیار را به واسطه‌ی بازدهی سریع آن، یکی از ضرورت‌ها در اجرای عدالت فرهنگی خواند.

وی هم‌چنین با برشمردن فعالیت‌های خیرین در استان و اشاره به گستره‌ی کار آنان در حوزه کودک و نوجوان، تشکیل یک کارگروه را در استان برای ساماندهی فعالیت‌ها و به حداقل رساندن آسیب‌ها ضروری دانست.

تبدیل وضعیت، انگیزه بخشی به همکاران، کمبود کتاب مراکز، وضعیت مراکز فراگیر و... دیگر بخش‌های سخنان سالاری در این نشست بود.

در ادامه همکاران در مورد مسائل حوزه خود صحبت کردند و رسیدن به نقطه‌ی مطلوب را علاوه بر تلاش مضاعف، در گرو نگاه ویژه‌ی ستاد دانستند تا خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان باکیفیت‌تر شود.

پس از سخنان کارشناسان، مدیرکل آفرینشهای فرهنگی کانون کشور در سخنانی عنوان کرد: کانون دلگرم به همین نیروهایی است که با انگیزه در صف مقدم کار فرهنگی فعالیت می‌کنند و ما پیوسته تلاش می‌کنیم وظیفه‌ی خود را در قبال آنان، به مطلوب‌ترین شکل، انجام دهیم.

فروهر معدنی سپس به پرسش‌ها و خواسته‌های مطرح شده از سوی همکاران پاسخ داد و به برنامه ریزی‌ها در جهت رفع موانع اشاره کرد.

معاون فرهنگی کانون کشور دیگر عضو نشست شورای فرهنگی بود که با بیان این نکته که همه‌ی ما در یک صف قرار داریم و باید با هم کوشش کنیم تا مسائل را حل کنیم، گفت: باید برخی شیوه‌های خود را تغییر دهیم تا موفق شویم.

فرهاد فلاح ادامه داد: در این مدل، ما باید خودمان را به مخاطب برسانیم نه اینکه منتظر حضور او باشیم و برای توفیق در این زمینه، نقش مربیان بسیار مهم است.

حضور در فضای مجازی و دیجیتال یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که فلاح از آن نام برد و ادامه داد: ما چقدر در حوزه‌ی فناوری نقش آفرینی کرده‌ایم، اگر در این زمینه‌ها فعال نباشیم شکست خورده‌ایم.

وی افزود: مخاطب ما باید پیوسته با ما مواجه باشد و ما زمانی موفق می‌شویم که در زمینه‌های گوناگون برنامه‌ی موثر داشته باشیم.

فلاح یکی دیگر از جلوه‌های این تغییر را تمرکز بر روی خانواده‌ها دانست و گفت: باید به سمت آنان برویم و ایشان را با نظام آموزشی همسو کنیم، زیرا زمانی تغییر در کودک ایجاد می‌شود که پیش از آن پدر و مادر تغییر کرده باشند.

معاون فرهنگی کانون هم‌چنین معتقد بود کانون باید آنچه را که در حوزه‌ی پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش دارد، سامان دهد.

استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها، گسترش دایره فعالیت‌ها و ضرورت تشکیل پرونده شخصیتی برای اعضا و... دیگر سرفصل‌های سخنان فلاح در جمع همکاران بود.

نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =