به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، سومین نشست از سلسله نشستهای اقدامپژوهی به صورت برخط در فضای kpf و با حضور ۸۷ نفر از مربیان استان تهران و تعدادی از همکاران سایر استانها با هدف تبادل تجربیات بین اقدام پژوهان و طرح توسعه اقدام پژوهی به همت واحد آموزش و پژوهش استان تهران برگزار شد.
در ابتدای این نشست مریم رضایی کارشناسمجری برنامه ضمن اشاره به ویژگیهای موضوع اقدام پژوهی اعم از قابل تحقیق و بررسی بودن، مورد علاقه بودن، در توان اقدامپژوه بودن، منابع کافی در اختیار داشتن و به ویژه انتخاب موضوع بر اساس رشته شغلی و دانش علمی اقدامپژوهان تاکید کرد و سپس به معرفی اثر ماندانا واحدی مربی مسئول مرکز ۴۲ و دانش آموختهی رشته روانشناسی عمومی با عنوان « چگونه توانستم با استفاده از بازی درمانی، مصرف دارو را حذف و مشکل عدم تمرکز و یادگیری را در عضو کودک برطرف نمایم ؟» پرداخت.
در ادامه ماندانا واحدی با ارائه اثر خود تمامی مراحل از جمله چگونگی انتخاب موضوع و توصیف وضعیت، شواهد، راه کارها و نتایج اجرای راهکارها را به طور کامل شرح داد.
در بخش بعدی مهناز عرب مدرس و پژوهشگر مدعو با نقد و بررسی اثر ماندانا واحدی از ایشان را مربی مسئول دغدغهمند خواند و از موضوع اثر او به عنوان یک موضوع غیرتکراری و مهم تقدیر کرد.
مهناز عرب تمامی نقاط قوت و ضعف در یک اثر اقدامپژوهی را نام برد و سپس به توضیح چگونگی مسئلهیابی پرداخت.
وی همچنین به داشتن پیشینه تحقیق به عنوان یک پشتوانه و افزایش بینش اقدامپژوهان تاکید کرد و گفت: «پیشینه است که مشخص میکند اهمیت، امتیاز و وجه تمایز پژوهش شما نسبت به پژوهشهایی که قبلاً انجام شده در چیست؛ در نتیجه پیشینه، بخش ضروری بسیاری از اقدامپژوهی و سایر پژوهشهاست.»
در پایان این نشست به پرسش و پاسخ و جمع بندی مطالب ارائه شده اختصاص یافت.