به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این جلسه ملیحه ملکزاده فرد، مدیرکل کانون استان به اهمیت برنامههای پرورشی در سند تحول بنیادین آموزشوپرورش اشارهکرده و گفت: همگام با فعالیتهای درسی و آموزشی، برنامههای پرورشی نیز برای فراهم آوردن زمینههای تربیت تمام ساحتی کودکان و نوجوانان مورد تأکید قرارگرفته است و کانون پرورش فکری با ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی نقش مهمی در تحقق این امر دارد.
مدیرکل کانون استان تصریح کرد: فعالیتهای پرورشی نقش تربیتی دارند و موجب رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان میشود.
وی با اشاره به تفاهمنامهی ۳ ساله کانون با آموزشوپرورش و اجرای برنامه ملی «کانون مدرسه»، اظهار داشت: در دومین سال اجرای این برنامه ملی با تشکیل کارگروه استانی با دعوت از مدیرکل آموزشوپرورش، مدیران و معاونان پرورشی نواحی اردبیل، از تمام ظرفیتها و امکانات موجود برای اجرای فعالیتهای متنوع در تربیت اجتماعی و مذهبی دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.
داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز در تشریح شیوهنامه برنامه کانون مدرسه گفت: این برنامه حول پنج محور ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی اجراشده و در این راستا تنوعبخشی به شیوهها و روشهای انجام کار، مدنظر قرارگرفته است.
علومی فراهم آوردن زمینههای تربیتی کودکان و نوجوانان با تقویت برنامههای پرورشی، پوشش حداکثری دانشآموزان در برنامهها و فعالیتهای پرورشی کانون، فعالسازی اعضای منتخب کانون در مدارس جهت گسترش و امتداد فعالیتهای کانون در بخش پرورشی مدارس و فراهم آوردن زمینههای جذب اعضای جدید در مراکز کانون را از اهداف اجرای برنامه ملی کانون مدرسه ذکر کرد.
معاون فرهنگی کانون عنوان داشت: بهمنظور پوشش حداکثری دانشآموزان در این برنامه، در برنامهی ملی «کانونِ مدرسه» دانشآموزان دورهی دوم مقطع ابتدایی و دوره اول متوسطه و در شیوهی «کانون_مدرسه» دانش آموزان مقطع ابتدایی مخاطبان اصلی فعالیتهای مربیان در مراکز کانون خواهند بود.
خاطرنشان میشود در ادامه این جلسه در خصوص فرآیندهای اجرایی، تشکیل جلسات هماهنگی و برنامهریزی و تأمین ملزومات مصرفی و موردنیاز اجرای این برنامه بحث و تبادلنظر شده و هرکدام از کارشناسان و اعضای جلسه در راستای اجرای مناسب و شایستهی این برنامه به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند.