کد خبر: 334818
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
بازدید 116
آیین شب یلدا در کانون لرستان

مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان برنامه‌های قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، چهل سرو، نقالی و پذیرایی از کودکان با «گندم شیر و...» آجیل مخصوص لرستانی‌ها در شب یلدا اجرا می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ آیین شب یلدا در مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کانون لرستان برگزار می شود.
محمدجواد محمدی مدیرکل کانون پرورش فکری لرستان ضمن تبریک شب یلدا گفت: برگزاری جشن های شب یلدا فرصتی است برای زنده ماندن سنت‌هایی که ریشه در فرهنگ مردم این دیار دارد.
وی افزود: مردم استان لرستان همچون دیگر هموطنان ایرانی همواره آیین‌های شب یلدا را ارج نهاده و از چند روز قبل خود را برای برگزاری آیین‌های ویژه آن آماده می‌کنند.
محمدی مدیر کل کانون لرستان عنوان داشت: مراکز فرهنگی هنری کانون نیز در سراسر استان برنامه‌های متنوعی را اجرا می کنند که می‌توان به قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، چهل سرو، نقالی و پذیرایی از کودکان با «گندم شیر  و...» آجیل مخصوص لرستانی‌ها در شب یلدا اشاره کرد.
گفتنی است: استان لرستان به‌عنوان مهد فرهنگ،تمدن و بروز سنن و آداب خاص منطقه خود بوده است و شب یلدا نیز که در این استان به شب چله یا «اول قاره» نامیده می‌شود ازجمله شب‌هایی است که در این استان همواره همراه با اجرای آداب ویژه‌ای برگزار می شود.

آیین شب یلدا در کانون لرستان


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =