کد خبر: 339339
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰
رقابت اعضای مراکز بندرعباس در مسابقه‌های لکوکاپ ایران

۳۰ عضو راه‌یافته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرعباس به مسابقه‌های کشوری لکوکاپ ایران برای حضور در رقابت‌های کشوری آماده شدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیرکل کانون استان هرمزگان با ابراز خرسندی از آمادگی اعضا در این مسابقه‌ها گفت: اعضای مراکز کانون با شرکت در کارگاه‌های آموزشی و کسب مهارت‌های علمی و خلاقیت محور توانستند به بزرگترین جشنواره پژوهشی دانش‌آموزی لکوکاپ ایران راه یابند.

پروین پشتکوهی افزود: این مسابقه‌ها هر سال در سطوح استانی و منطقه‌ای به صورت هماهنگ برگزار و پس از کسب آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در کارگاه‌ها تلاش می‌کنند حائز رتبه‌ و کسب سهمیه شوند.

وی بیان کرد: طی دوره‌های آمادگی مسابقات، اعضا پس از ساخت ربات، تمرین‌های مهارتی خود را با هدایت مربی آغاز و اصول و مهارت‌ها از قبیل: تمرکز، تسلط به دسته کنترل، هدایت ربات، حمل توپ، گلزنی و... را فرا گرفتند.

رقابت اعضای مراکز بندرعباس در مسابقه‌های لکوکاپ ایران

پشتکوهی اجرای این تمرین‌ها به صورت گروهی را باعث هیجان، افزایش هوش هیجانی، اعتماد به نفس و مهمتر از همه افزایش رقابت پذیری، رفاقت و دوستی های پایدار، همدلی ، کمک‌رسانی به هم تیمی و... عنوان کرد و افزود: کار گروهی، روحیه همکاری در کودکان نوجوانان را تقویت می‌کند.

مدیرکل کانون هرمزگان با بیان این‌که این تمرین‌ها به صورت هفتگی و منظم در مرکز فرهنگی‌هنری گلشهر بندرعباس -که دارای فضا و میز استاندارد مسابقات رباتیک است- انجام پذیرفت، یادآور شد: در آخرین جلسه تمرینی که ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور همه اعضا برگزار شد، فرایند بررسی نهایی ربات‌ها برای حضور در مسابقات کشوری صورت گرفت.

یادآوری می‌شود بزرگترین مسابقات کشوری دانش‌آموزی خاورمیانه در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و اعضای برگزیده در این رقابت‌ها مجوز مسابقات جهانی مسقط را کسب خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =