بهگزارش روابط عمومی ادارهکل کانون استان گیلان، این بخشی از صحبتهای غلامرضا گیلچالانی، در آیین گرامیداشت دهه کرامت و تجلیل از مقام شامخ معلم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بخش شاندرمن شهرستان ماسال است.
او طی این مراسم که با حضور و همراهی مسئولان شهرستان و جمعی از اعضای کودک و نوجوان بهمناسبت ولادت حضرت معصومه(س)، روز دختر و هفته نکوداشت مقام معلم صورتگرفت، با موثر قلمدادکردن فعالیتهای کانون گفت: برنامههای پرمحتوا و هدفمند این مجموعه، بستری برای فرهنگسازی و ابزاری برای مدیریت فضای مجازی و مقابله با افسارگسیختگی در این حوزه است.
نماینده عالیدولت در شهرستان ماسال در ادامه، درباره آسیبهای ناشی از همهگیری ویروس کرونا و دسترسی مدیریتنشده آیندهسازان به گوشیهمراه صحبتکرد و با جورچین توصیفکردن این فرآیند برای دستیابی دشمنان به کودکان، نوجوانان و جوانان اظهارکرد: نتیجه تمامی این حرکتهای مذبوحانه، نابهنجاریهایی است که کانون و دیگر مجموعههای فرهنگی برای اصلاح آن تلاشمیکنند.
وی ادامهداد: تبیین اهداف انقلاب اسلامی در حمایت از مظلومان و تشریح جایگاه کشور در جهان و منطقه، از اولویتهایی است که در مجموعههای فرهنگی دنبالمیشود و نقشی مهم در مقابله با سیاهنماییهای دشمنان و ارایه تصویری نادرست از ایران اسلامی دارد.
رئیس شورای اداری شهرستان ماسال برهمیناساس نیز از ضرورت آسیبشناسی، بهروزرسانی شیوههای آموزشی و بازنگری در برخی اهداف صحبتبهمیانآورد و نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در نیل به این اهداف، مهم و سازنده خواند.
این مسئول استانی با مرکز پرورش فکر و اندیشه توصیفکردن کانون تصریحکرد: بازخورد فعالیتهای فرهنگی، نتیجه خوراک فکری است که در اختیار مخاطبان قرارمیگیرد و از این رو برای حمایت هرچه بیشتر و تخصیص اعتبارات لازم برای پیشبرد اهداف فرهنگی و عمرانی کانون پرورش فکری تلاشمیکنیم.
معلمان، پیامبران جامعهاند
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز با اشاره به سالگرد شهادت استاد شهید مرتصی مطهری، تبریک هفته معلم و مناسبتهای دههکرامت گفت: رهاورد معلم، گشودن دریچههای نور در پس تاریکیها است.
سیدجلیل میرعظیمی معلمان را پیامبران جامعه توصیفکرد و با خاطرنشانکردن نقش رسولان دانایی و آگاهی گفت: تمامی کسانی که امروزه عهدهدار مسئولیتهای خطیر در جامعههستند، درسزندگی و آموزههای علمی را از این انسانهای اُسوه و نمونه آموختهاند.
وی در تبیین اهمیت جایگاه معلمان، به سخنان مقام معطم رهبری(مدظلهالعالی) اشاره و از نقشآفرینی معلمان در تغییر مسیر زندگی انسانها سخنگفت.
ادامهبخش صحبتهای این مدیرفرهنگی، تشریح جایگاه کانون به عنوان مکمل نظامتعلیم و تربیت کشور و نقش مربیان این مجموعه بود و وی با اشاره به صحبتهای وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با تحقق اهداف تربیتی نظام آموزشی کشور در مجموعههایی چون کانون پرورش فکری اظهارکرد: فعالیتهای این نهاد، فرآیندمحور است و با استمرار در همراهی با کودکان و نوجوانان، نتایج ملموس و امیدوارکنندهای به دنبالدارد.
میرعظیمی همچنین، از نقشآفرینی کانون در فعالیتهای اجتماعی و مناسبتهای ملی صحبتکرد و با تاکید بر تمایل مسئولان این مجموعه برای مشارکت و همگرایی با گروههای مردمنهاد گفت: برای تحقق سیاستهای کانون پرورش فکری در مسیر مخاطبمحوری، مرکزمحوری و نوجوانمحوری، از همراهی با حلقههای میانی فعال در عرصه فرهنگ و هنر استقبالمیکنیم.
تشریح اهداف کانون در همراهسازی خانوادهها، از دیگر محورهای موضوعی سخنان مدیرکل کانون استان گیلان بود و وی با بیاناین که پدرها و مادرها، مهمترین مربی کودکان هستند، افزود: برای دستیابی به اهداف فرهنگی، مشارکت خانوادهها در فعالیتهای کودک و نوجوانمحور کانون در دستورکار قراردارد.
وی درهمینحال، از برنامههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت مدیریت حضور اعضا در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی صحبتکرد و با اشاره به فعالیت مربیان کانون در این زمینهگفت: بسیاری از نابهنجاریهای اخیر، ریشه در فضای مجازی دارد و برای حضور هدفمند آیندهسازان در این عرصه تلاشمیکنیم.
قدردانی از نگاه فرهنگی فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان، بخشپایانی صحبتهای سیدجلیل میرعظیمی بود و وی با معرفی سمیهبابانژاد، بهعنوان سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاندرمن، بر لزوم حمایت تصمیمگیران و تقویتهمگراییها برای توسعه فرهنگی شهرستان تاکیدکرد.
ادامهبخش این ویژهبرنامهکه صبح روز شنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صورتگرفت، صحبتهای سمیهبابانژاد، سرپرست کانون پرورش فکری شاندرمن، اجرای نمایش و دکلمهخوانی از سوی اعضای این کانون و همچنین، خوانش شعر توسط محمد آلوش از فرهنگیان، شاعران و هنرمندان شهرستان ماسال بود و در پایان نیز از اعضای برگزیده و مسئولان همراه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاندرمن تجلیلشد.