با محوریت نهمین «جشنواره ی خاتم » نشست ادبی رازاوه و هور در کانون کردستان برگزار شد

چهل و دومین نشست انجمن ادبی رازاوه و هور با نگاهی به نهمین جشنواره خاتم (به طور مشترک) برگزار شد.

 همزمان با آغاز دهه کرامت و روز دختر در مجتمع فرهنگی هنری سنندج با ده نفر از اعضای انجمن ادبی رازاوه و دو نفر از اعضای انجمن ادبی هور از قروه داستان چهار نفر از اعضای ادبی هردو انجمن نقد شد.

گفتنی است این نشست با حضور سرکار خانم هیوا ملکی مسئول مرکز قروه که نویسنده ی چیره دست کودکان ونوجوانان است، برگزار شد یاد آوری می گردد حاصل این علاقه و پشت کار چهار کتاب می باشد، که آخرین آنها لبخند سیروان است .

 هیوا ملکی علاوه بر مشق عشق کردن در وادی نویسندگی ، در زمینه ی قصه گویی نیز موفقیت های خوبی به دست آورده است و بسیار صمیمی در جمع نوجوانان عضو انجمن حاضر شده  به طور دقیق و موشکافانه خط به خط داستانهای اعضارا بررسی کرده و راهنمایی های دلسوزانه ایی به اعضا داد و از آنها خواست تا می توانند ادبیات کلاسیک را مطالعه کنند و از روی دست بزرگان داستان نویسی کودک و نوجوان بنویسند و مطالعه کنند تا به امضای مشخص خود برسند .

هیوا ملکی کتابهای داستانهای پیامبر (ص ) را نیز به اعضا معرفی کرد و درباره ی شخصیت پیامبر گرامی اسلام و یارانش و داستانهایی که پیرامون این شخصیت بزرگوار می شود نوشت به اعضا یادآوری کرد و با آنها از بازنویسی و چگونه باز آفرینی قصه های دینی و آیینی گفتگو کرد و کتابهای دیگری را در این زمینه معرفی کرد.

از دیگر برنامه های اجرا شده در این نشست شعر خوانی یکی از اعضا به مناسبت روز دختر و آغاز دهه ی کرامت بود، در پایان از اعضا با اهدای یک شاخه گل تقدیر شد لازم به ذکر است جشنواره داستان نویسی خاتم جشنواره‌ای با محوریت پیامبر اکرم (ص) و با هدف بازنمایی، بازگویی و بازآفرینی شخصیت و شیوه زندگی پیامبر از گذشته تا کنون و تأثیر از آخرین پیامبر الهی در عصر حاضر است، این جشنواره در ۸ دوره توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی تهران برگزار و امسال نهمین دوره آن خرداد ماه برگزار خواهد شد.

بخش های مختلف این جشنواره شامل داستانک، داستان کوتاه و طرح رمان است که در بخش‌های مختلفی هم چون نویسندگان، بزرگسالان، نویسندگان کودک و نوجوان و دانش‌آموزی برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =