کد خبر: 339820
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
ویژه‌برنامه‌های هفته جهانی نجوم در مراکز کانون برگزار می‌شود

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مناسبت روز «جهانی نجوم» ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز کانون پرورش فکری با محوریت جذب اعضای نوجوان و معرفی ظرفیت‌های این گروه سنی، هماهنگ با تقویم یک هفته‌ای انجمن نجوم ایران، ویژه‌برنامه‌هایی را با حضور منجمان، نویسندگان علمی، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، مدارس، انجمن‌های نجوم دانش‌آموزی و دانشجویی و گروه‌های داوطلب و مدرسان این حوزه، برگزار می‌کند.

بر همین اساس، این برنامه‌ها در قالب رصدهای شبانه، بازدید از آسمان‌نما، نشست‌های تخصصی نجوم، کارگاه‌های نجوم با تلفیق علم، ادبیات و هنر، نمایشگاه کتاب‌های نجوم و... برگزار می‌شود.

ویژه‌برنامه‌های هفته جهانی نجوم در مراکز کانون برگزار می‌شود

این هم‌صدایی یک هفته‌ای در مراکز کانون پرورش فکری در برگزاری این ویژه‌برنامه علمی در بین فعالان نجوم کشور بی‌سابقه و نوید روزهای خوش و حرکت مطلوب کاروان ترویج علم کانون پرورش فکری است. تا جایی‌که امسال کانون وارد بخش رقابتی انجمن‌های نجوم کشور شده است.

در این یک هفته به فراخور روزهای موجود در تقویم علمی کانون، علاوه بر بزرگداشت هفته جهانی نجوم، روز جهانی نور و بزرگداشت پدر علم نورشناسی نوین ابن‌هیثم و بزرگداشت خیام نیز گرامی داشته می‌شود و برای آن‌ها نیز ویژه‌برنامه‌هایی در مراکز کانون اجرا خواهد شد.

یادآوری می‌شود هسته علمی و راهبری برنامه‌های علمی در معاونت فرهنگی کانون و اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =