هر کلاس یک قفسه کتاب

به جهت بهره‌مندی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و کم برخوردار استان چهارمحال و بختیاری اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب هرچه سریع‌تر شروع خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، کتاب‌هایی به استان‌ها ارسال شده تا همراه با قفسه‌های شکیل چوبی بین مدارس در مناطق محروم توزیع شود، این نویدی است که مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به کودکان و نوجوانان این منطقه داده است.

روح‌الله واحد که در میان جمعیت کودکان و نوجوانان شهر شلمزار سخنرانی می‌کرد، ضمن تبریک روزهای ولادت حضرت معصومه و روز دختر و همچنین جشن روز کودک و نوجوان در شهر شلمزار گفت: همکاری و همراهی فرماندار، شهردار و شورای اسلامی شلمزار را ارج می‌نهم و بخاطر شما کودکان و نوجوانان این منطقه تعدادی از نیروهای کانون را از اقصی نقاط استان، از لردگان، فلارد، خانمیرزا، فرخ‌شهر، جونقان و شهرکرد به این برنامه اعزام داشته‌ام که برای شما کودکان و نوجوانان در غرفه‌های کانون کار فرهنگی انجام دهند تا شما شاهد بخش کوچکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشید.

هر کلاس یک قفسه کتاب

مدیرکل کانون استان از تمامی کودکان و نوجوانان دعوت کرد تا با حضور خود در مراکز فرهنگی هنری کانون، از خدمات ارزنده و تخصص بی‌نظیر مربیان کانون بهره‌مند شوند. وی در ادامه گفت: آموزش مربیان ما غیر رسمی است ولی در کلاس‌های رسمی مدارس نیز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش بسیار ارزنده‌ای دارد. طرح کانون و مدرسه، در سطح بالایی از آموزش قرار دارد و توانسته است بسیاری از دانش‌آموزان را تحت پوشش خود قرار دهد.

واحد گفت: طرح جدیدی که از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد مدارس شده است، طرح "هر کلاس یک قفسه‌ی کتاب" است که در این طرح با اهدای کتاب‌های نفیس و ارزشمند همراه با قفسه‌های مخصوص کانون، دانش‌آموزان را با کتاب و علم و دانش، بیشتر از پیش آشنا می‌کنیم تا در کنار تحصیل دروس اجباری مدرسه بتوانیم سطح دانش و علم دانش‌آموزان را نیز بالا ببریم.

مدیر کل کانون استان گفت: در این طرح که همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و با همراهی و همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود، در هر قفسه هشتاد عنوان کتاب قرار داده می‌شود تا شما کودکان و نوجوانانی که به نمایشگاه کتاب تهران دسترسی ندارید بتوانید از کتاب‌های جدید و تازه منتشر شده بهره‌ی لازم را ببرید

وی در ادامه افزود: ارزش ریالی هر قفسه کتاب در حدود دویست میلیون ریال می‌باشد. محرومیت زدایی، توزیع عادلانه اقلام فرهنگی، بالا بردن سطح آگاهی تمام اقشار جامعه و مخصوصا مناطق کم برخوردار و رسیدن به یکی از اهداف مهم کانون که همان نوجوان محوری است، از اهداف این طرح می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =