کد خبر: 339861
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۵
دومین تماشاخانه سیار کانون به استان فارس رسید

دو تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان در استان فارس به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی می‌پردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کاروان فرهنگی هنری تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که هم‌زمان با آغاز دهه کرامت، مسیر حرکت هشتمین امام شیعیان جهان حضرت امام رضا(ع) در ایران را برای اجرای برنامه‌های خود انتخاب کرده بود، به استان فارس رسید.

این تماشاخانه در مسیری با عنوان «مسیر هشتم» به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری با موضوع و سیره و روش زندگی امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی از جمله نمایش، نقالی، قصه‌گویی، منقبت‌خوانی و مسابقه در استان‌هایی که مسیر حرکت امام هشتم هست می‌پردازد.

علاوه بر این، اجرای نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجسته‌گی اثر راه یافته به بخش پایانی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از دیگر برنامه‌های این تماشاخانه است.

این نمایش داستان پسری روستایی را روایت می‌کند که با مادربزرگ خود زندگی می‌کند. ناگهان مادربزرگ دچار بیماری‌ای می‌شود و پسر نذر می‌کند برای شفای مادربزرگ به سمت مشهد حرکت ‌کند و....

حسام زمانی‌پور بازیگر، فاطمه فرکی، سیدمهدی مرادیان و منصوره اسماعیلی بازی‌دهندگان عروسک و  مهدی خجسته‌گی، مرتضی عقیقی، سمیرا منزه، مهسا زمانی، محمدجواد سعادت و مهران جنتی صداپیشه‌گان این نمایش هستند.

همچنین تماشاخانه دیگری در استان فارس حضور دارد که با اجرای برنامه‌های شاد، به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار این استان برنامه دارد.

این تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ وارد استان فارس شده است و در شهر داراب محله دریمی، شهرستان فسا شهرک شهید جاویدی، شهر جهرم محله محمدآباد، شهر شیراز محله‌های مهدی‌آباد، کوزه‌گری، گلشن، آستانه، سنگ سیاه، حافظیه و محله سعدی، شهر مرودشت محله سهل‌آباد و طالقانی، شهرستان اقلید، بخش سده قدمگاه حضرت امام رضا(ع) و... اجرای برنامه داشته است.

اجرای نمایش «استخوان ماهی جادویی» به نویسندگی منوچهر اکبرلو، کارگردانی احسان مجیدی و بازیگری الهام فرج‌پور و علی یدالهی از دیگر برنامه‌های این تماشاخانه است.

این نمایش ماجرای دختر پادشاهی است که استخوان جادویی را پیدا می‌کند، و در پایان باید بین ثروت و به دست آوردن سلامتی مادرش، یکی را انتخاب کند.

یادآوری می‌شود واحد تماشاخانه سیار کانون با همکاری مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری در طول سال و در استان‌های مختلف به اجرای برنامه‌های متنوع می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =