کد خبر: 339886
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
بازدید 31
کانون همدان مهرواره قصه‌گویی خانم دباغ را برگزار می‌کند

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از برگزار مهرواره قصه‌گویی در کانون با موضوع خانم دباغ خبر داد و گفت: با کمک کنگره آمادگی برگزاری این مهرواره را به صورت ملی داریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، جلسه هماهنگی کارگروه کودک و نوجوان کنگره خانم دباغ با حضور محسن صیفی کار، نویسنده و مجری کنگره و معصومه ابراهیمی‌هژیر، مدیرکل کانون در این اداره کل برگزار شد.

صیفی کار در این جلسه گفت: کمیته کودک و نوجوان این کنگره به آموزش و پرورش سپرده شده است و در مرحله اول 23 طرح برای آن در نظر گرفته شد که در جلسات مختلف با 4 طرح کلی رسیدیم.

وی به نقش مهم کانون در این کنگره در حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: این جلسه برای شنیدن و مصوب کردن طرح و ایده‌های کانون برای کنگره خانم دباغ است.

این نویسنده همدانی به معرفی خانم دباغ پرداخت و بیان کرد: خانم مرضیه دباغ یک زن نمونه است که دومی ندارد و باید بخش‌های مختلف زندگی ایشان استخراج شود و برای کودکان و نوجوانان به صورت خلاقانه تبیین شود تا الگوسازی به خوبی صورت بگیرد.

وی به کتاب‌های منتشر شده درباره خانم دباغ اشاره و خاطرنشان کرد: خواهر طاهره نوشته رضا رئیسی، خانم دباغ نوشته محسن کاظمی و زنی از تبار الوند نوشته مونا اسکندری و ... کتاب‌هایی هستند که می‌توان به عنوان منبع از آنها استفاده کرد و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داد.

صیفی‌کار افزود: در این کنگره هدف تنها معرفی خانم دباغ نیست بلکه باید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری زن تراز، دختر تزار و دختر نمونه و برتر را برای الگوسازی در میان دختران و زنان معرفی کرد.

وی با بیان اینکه خانم دباغ زنی خاص و ویژه بود، گفت: او اولین فرمانده زن در سپاه بوده و در کنار اداره کردن امورات خانه و خانواده و 8 فرزند خود در کارهای سیاسی، فرهنگی و تدریس در دانشگاه هم بسیار پویا و فعال بوده‌اند و همین موارد ایشان را خاص کرده است.

در ادامه مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به برگزار مهرواره قصه‌گویی در کانون با موضوع خانم دباغ اشاره و تصریح کرد: با کمک کنگره آمادگی برگزاری این مهرواره را به صورت ملی هم داریم.

وی ادامه داد: کانون همدان در سال جاری یک طرح بزرگ به نام طرح هما را در جهت تقویت هویت ملی –اسلامی در تمامی مراکز خود اجرا کرده است که در این طرح روز شنبه به نام شنبه نامداران نامگذاری شده و مراکز باید به معرفی شخصیت‌های نامدار و معروف بپردازند که یکی از آن شخصیت‌ها خانم دباغ است.

ابراهیمی‌هژیر افزود: این معرفی باید به صورت‌ خلاقانه و با فعالیت‌های فرهنگی- هنری و ادبی در تمامی رشته‌های کانون باشد که از آثار بدست آمده همزمان با برگزاری کنگره نمایشگاهی از آثار اعضا برگزار خواهیم کرد.

وی به برگزاری مسابقه نشریه دیواری با موضوع معرفی زندگی خانم دباغ در 30 مرکز فرهنگی- هنری اشاره و خاطرنشان کرد: تابستان فرصت بسیار خوبی برای معرفی خانم دباغ به اعضا در مراکز خواهد بود و این موضوع از طریق مربیان پیگیری خواهد شد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: جشنواره ادبی هم برای این کنگره برگزار خواهیم کرد زیرا کانون اعضای ادبی بسیار فعالی دارد که در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف برگزیده ملی و استانی بوده‌اند و در این زمینه حرف برای گفتن دارند و این آثار با همکاری کنگره چاپ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =