کد خبر: 340054
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷
بازدید 31
ماه در قاب نگاه کانونی‌های همدان

کودکان و نوجوانان کانون همدان به مناسبت هفته جهانی نجوم با حضور مربیان نجوم کانون، ماه را در رصد کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، هفته جهانی نجوم با هدف ترویج علم در دنیا بیش از یک قرن است که برگزار می‌شود و به طور قطع در دنیای امروز برگزاری این رویداد جهانی پلی بین مردم و منجمان، ترویج علم نجوم خواهد شد.

از این رو به مناسبت هفته جهانی نجوم کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان برنامه رصد ماه را در حیاط مجتمع شهید مدنی با حضور مربیان، کودکان و نوجوانان ساعت 19 الی 22 برگزار کرد.

ماه در قاب نگاه کانونی‌های همدان

کودکان، نوجوانان و حتی والدین در سینما کانون مجتمع سراپا گوش نشسته بودند و به مطالب مربی نجوم، آراسته فرد در مورد فضا و ماه گوش می‌دادند. در میان صحبت‌های مربی، کودکان و نوجوانان سوالات خود را می‌پرسیدند و می‌خواستند یک شبه به همه جواب‌های خود در مورد فضا، ستاره‌ها و سیاره‌ها و ... برسند که مربی نجوم چند کتاب در مورد فضا و نجوم که در کتاب‌خانه‌های کانون موجود است، معرفی کرد و به آنها گفت که برای دانستن در مورد فضا و نجوم باید اول مطالعه داشته باشید و بعد تحقیق و کاوش کنید. نجوم علمی بسیار گسترده و جذاب است و شما را با دنیای آسمان‌ها پیوند می‌زند.

ماه در قاب نگاه کانونی‌های همدان

بعد از پایان گفته‌های علمی بچه‌ها در حیاط به صف ایستادند اما آن قدر هیجان بچه‌ها بالا بود که دایم صف به هم می‌ریخت و به سمت تلسکوپ برای دیدن می‌دویدند که با همکاری والدین بالاخره یک صف برای پسران و یک صف برای دختران تشکیل شد.

صدای اذان از مسجد محله بلند و گلیمی ساده در حیاط پهن شد تا هر کس دوست دارد نماز را اول وقت بخواند.

تلسکوپ برای دیدن ماه توسط مربی نجوم کانون، کرمی تنظیم شد و دختران و پسران به ترتیب پشت تلسکوپ قرار می‌گرفتند و ماه را با لذت نگاه می‌کردند و هر کدام از آنها تعبیر جالبی از ماه داشتند.

ماه در قاب نگاه کانونی‌های همدان

یکی از آنها می گفت ماه انگار خال خالی است و دیگری می‌گفت انگار  ماه جوش زده و دختر نوجوانی می‌گفت انگار روی ماه شکوفه وجود دارد. کودکی می‌پرسید چرا ماه سفید و خاکستریه؟ نفر بعد با دیدن ماه می‌پرسید چرا روی ماه سوراخ داره و یا چرا ماه نصفه است و ...

ماه در قاب نگاه کانونی‌های همدان

سوالات آنها پایانی نداشت و والدین هم از مربیان در مورد برگزاری کلاس‌های نجوم و کتاب‌ها می‌پرسیدند. بعضی از والدین هم که به دعوت برخی دوستان کانونی آمده بودند در مورد نحوه ثبت نام در کانون پرس و جو می‌کردند. 

بعضی از نوجوانان آن منطقه تازه وارد بودند و از فضای کانون خوششان آمده بود و از مدیر کل درخواست راه اندازی آزمایشگاه و گیم نت داشتند و می‌گفتند اگر کانون مجهز شود افراد زیادی را به کانون می‌آورند.

ماه در قاب نگاه کانونی‌های همدان

همه با لبخندی بر لب و خاطره‌ای دل انگیز از دیدن ماه و دنیایی سوال از کانون خداحافظی کردند و در لحظه آخر از مربیان قول گرفتند که برنامه نجوم دیگری اجرا شود.

ماه در قاب نگاه کانونی‌های همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =