مهم‌ترین مسئله در کانون، خروج از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری است

مجتبی حاذق مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور میهمان کارشناسان، مسئولین و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بود.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، جلسه شورای فرهنگی اداری استان با حضور مجتبی حاذق مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری کشور در سالن اجتماعات اداره کل استان با حضور محمدمهدی حسین‌پور مدیر کل کانون استان، معاون اداری مالی، کارشناسان اداری، فرهنگی، هنری و ادبی استان، مسئولین و مربیان مراکز بصورت حضوری و مجازی برگزار شد.

مهم‌ترین مسئله در کانون، خروج از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری است

حسین‌پور مدیر کل کانون استان با تبریک ولادت حضرت رضا (علیه‌السلام) و دهه کرامت حضور مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری را فرصت مغتنمی برای اطلاع همکاران استان از سیاست های کاری این حوزه برشمرد.

مهم‌ترین مسئله در کانون، خروج از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری است

مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با تاکید بر نظام‌نامه کانون افزود: موارد مندرج در نظام‌نامه چارچوب کلی برنامه های کانون را در مراکز تعیین می کند. وی با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با معلمین افزود: حضرت آقا در دیدار اخیر خود با معلمین به چند نکته شامل هویت کودک و نوجوان، پرورش استعدادها، نگاه ملی به نوجوانان، حضور در عرصه‌های اجتماعی دانش‌آموزان، امیدآفرینی و مهارت‌آموزی اشاره کردند که ما در کانون سالهاست به این موارد پرداخته‌ایم و به همین سبب سه سیاست اصلی مرکزمحوری، مخاطب‌محوری و نوجوان‌محوری دغدغه مدیرعامل محترم در سال ۱۴۰۳ است.

مجتبی حاذق تاکید کرد: باید بتوانیم خروجی سیاست‌ها و راهبردهای ستادی را در مراکز مشاهده کنیم. وی بیان کرد: در همین راستا ۳ سرفصل مهم در نظام‌نامه مورد تاکید است که عبارتند از خروج از تولی‌گری به سمت تصدی‌گری، ایجاد حلقه‌های میانی، ضرورت پرداختن به نمایش و سرود.

وی در خاتمه با اشاره به ضرورت تعامل بین کانون، خانواده، رسانه، مدرسه و مسجد چندضلعی کانون و خانواده را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما در کانون به دنبال تربیت دینی هستیم. در تربیت دینی پرسشگری و تفکر محقق می‌شود و با توجه به منابع غنی ما در کتابخانه‌های مراکز کانون می‌توانیم به نحو موثری این تربیت را تحقق بخشیم.

مهم‌ترین مسئله در کانون، خروج از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری است

حاذق در خاتمه پاسخگوی پرسش‌ها و دغدغه‌های همکاران بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =