کد خبر: 340503
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون در میان موزه‌های برتر سال ۱۴۰۲

«موزه ملی هنر و ادبیات کودک» کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان در فهرست موزه‌های برتر سال ۱۴۰۲ قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شاخص نگهداری و حفاظت، رتبه‌ی برتر شانزدهمین دوره آئین موزه برتر را به خود اختصاص داد و در فهرست برترین موزه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ قرار گرفت.

بر اساس این خبر، در این دوره، داوری بیش از ۱۰۰ موزه از سراسر ایران با حضور ۴۵ داور متخصص در حوزه میراث و موزه، در ۱۴ شاخص و در چهار بخش، موزه‌های عمومی و دولتی کوچک، متوسط و بزرگ و موزه‌های خصوصی انجام شد.

موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۲۰ مهر  سال ۱۳۷۹ به منظور حفظ و نگهداری آثار و دستاوردهای کانون و ارائه دوره‌ای و دائمی این آثار، گشایش یافت.

از دیگر اهداف تاسیس این موزه، می‌توان به آشنا ساختن کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان اصلی و هنرمندان، اولیای تربیتی، دانشجویان و پژوهش‌گران با تولیدات و فعالیت‌های کانون در حوزه هنر و ادبیات اشاره کرد.

موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون در میان موزه‌های برتر سال ۱۴۰۲

بر همین اساس، موزه‌ ملی هنر و ادبیات کودک ‌۱۲ آبان ۱۳۹۸ از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور، به ثبت ملی رسید.

موزه کودک کانون در خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی  هنری کانون، طبقه منفی یک قرار دارد و از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶ آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان است.

شانزدهمین دوره آئین موزه برتر از سوی کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم ایران) در خانه هنرمندان ایران روز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =