نحوه مواجهه مربیان با نوجوانان، دلیل جذب آنان به کانون است

در دیدار مدیرکل کانون استان با فرماندار شهرستان شهرکرد بر انتقال خدمات کانون به مناطق و شهرک‌های جدیدالاحداث تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری اولین جلسه دیدار مدیرکل کانون استان با فرماندار شهرستان شهرکرد با حضورمعاونین و کارشناسان فرهنگی و مسئولین تمام مراکز شهرستان شهرکرد در دفتر فرمانداری انجام شد. در این دیدار که مسئولین مراکز شماره یک، دو، سه و مجتمع شهرکرد به همراه مسئولین مراکز کیان و سورشجان حضور داشتند در ابتدا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری ضمن سپاس از حمایت‌های گسترده‌ی فرماندار از کانون شهرستان گفت: استان ما دارای 22 مرکز ثابت 4 مرکز سیار و یک مرکز پستی می‌باشد که شهرستان شهرکرد دارای بیشترین تعداد مراکز ثابت می‌باشد که در آن فعالیت‌های فرهنگی هنری ادبی انجام می‌گیرد و فعالیت علمی پژوهشی نیز به عنوان یک فعالیت جدید به این فعالیت‌ها اضافه شده است.

روح‌الله واحد در ادامه گفت: با وجود اینکه شهرستان شهرکرد نسبت به شهرستان‌های دیگر استان از تعداد بیشتری از مراکز کانون بهره می‌برد ولی با توجه به ازدیاد جمعیت در مرکز استان و ساخت شهرک‌های جدید مسکونی، با این تعداد مرکز نمیتوانیم به تمامی متقاضیان پاسخگو باشیم و بسیاری از خانواده‌ها به دلیل طولانی بودن مسیر و علی‌رقم علاقه‌ی فرزندشان از حضور در مراکز منصرف می‌شوند. به همین دلایل سعی داریم در حوزه‌ی مشارکت‌های مردمی و محله محور و با شناسایی مکان‌های مناسب و اعزام نیرو و تجهیزات خوب، تعدادی از کارگاه‌ها را در این محل‌های جدید راه‌اندازی کنیم. مدیر کانون استان ادامه داد: یکی از اهداف بزرگ کانون، نوجوان محوری در تمامی فعالیت‌های کانون است و بر همین اساس همیشه تاکید بر این بوده که در تمامی فعالیت‌ها یا برای نوجوانان و یا همراه نوجوانان اقدام به تولید و عرضه‌ی فعالیت‌ها بپردازیم. یه همین دلیل در بررسی آمارهای جذب کودکان و نوجوانان، متوجه شدیم تعدادی از مراکز توانسته‌اند در مقایسه با بقیه‌ی مراکز تعداد بیشتری از نوجوانان را جذب کانون کنند و با بررسی بیشتر بازهم متوجه شدیم یکی از موفقیت‌های این مراکز در جذب نوجوانان، نحوه‌ی مواجهه و برخورد مربی باعث شده که تعداد نوجوانان در مرکز مذکور بیشتر از کودکان باشد.

نحوه مواجهه مربیان با نوجوانان، دلیل جذب آنان به کانون است

مدیرکل در قسمت دیگری از سخنانش به خبر تشکیل شورای نمایش کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: مقدمات برپایی این شورا که ترکیبی از نمایندگان کانون و فعالان نمایش کودک و نوجوان هستند فراهم شده است. ما می‌خواهیم کودک و نوجوانمان در یک سالن مناسب، یک نمایش مناسب را همراه با خانواده تماشا کند و این مستلزم تجهیزات و امکانات متعددی می‌باشد. مدیر کانون استان در ادامه گفت: در حال حاضر دو سالن در مراکز شهرکرد وجود دارد که قابلیت تبدیل شدن به پلاتوی حرفه‌ای جهت اجرای نمایش برای این گروه سنی را دارد. ایشان به مرکز تخصصی انیمیشن‌سازی شهرکرد اشاره کرد و گفت: بخاطر نوجوان محور بودن انیمیشن‌سازی و علاقه‌ی این قشر به ساخت محتواهای جذاب، می‌خواهیم مرکز فرهنگی هنری شماره یک شهرکرد را که از قبل مرکز تخصصی پویانمایی بود، تجهیز کنیم تا از ساخت انیمیشن با تکیک‌های دستی و عروسکی به ساخت انیمیشن تمام دیجیتال که از سرعت بالاتری در ساخت برخوردار است برسیم. روح‌الله واحد در پایان بر عدم وجود حصار و دیوار در برخی از مراکز شهرکرد که در بوستان‌های عمومی شهرداری واقع شده‌اند اشاره کرد و بر ضرورت ساخت حصار برای این مراکز تاکید کرد.

نحوه مواجهه مربیان با نوجوانان، دلیل جذب آنان به کانون است

فرماندار شهرکرد سخنانش را با ابراز خشنودی از دیدار مدیر کانون و همکاران شروع کرد و گفت: به دلیل اهمیت کار برای کودکان و نوجوانان، فرمانداری شهرکرد خود را ملزم به همراهی با مسئولین کانون می‌داند و در اولین قدم مقرر می‌گردد که یک نماینده از کانون شهرکرد در جلسات شورای اداری شهرستان شرکت کند. عبدالغنی گفت: در تنظیم بودجه کشور و استان و برای توسعه و ساخت این اماکن و مخصوصا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مبلغ ناچیزی تخصیص داده می‌شود. عبدالغنی ادامه داد: در فضاسازی شهرک‌های تازه تاسیس همیشه یک سری فضاهایی را بعنوان محیط فرهنگی علامت‌گذاری کرده و به این امور اختصاص می‌دهند و می‌توان با تعامل و بررسی‌های مجدد، مکانی را برای ساخت کانون پرورش فکری در این اماکن در نظر گرفت.

بهادر عبدالغنی در مورد ساخت حصار و تعامل با شهرداری قول مساعد داد و در ادامه گفت: برای بهره‌گیری از نیروهای مردمی و تامین یک ساختمان در شهرک‌های جدید تمام تلاش را باید انجام داد تا کودکان و نوجوانان آن مناطق هم از فعالیت‌های کانون بهره‌مند شوند. در پایان این دیدار، فرماندار شهرکرد قول مساعد داد تا برای تجهیز سالن در فضای خالی مرکز شماره دو و همچنین بازدید از آسمان‌نمای دیجیتال به کانون سرکشی کنند.

نحوه مواجهه مربیان با نوجوانان، دلیل جذب آنان به کانون است

نحوه مواجهه مربیان با نوجوانان، دلیل جذب آنان به کانون است



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =