شهر مینیاتوری ایده ای جذاب برای کارگاه نوشتن خلاق کانون

استفاده از فضاسازی جدید شهر بیرجند ایده ای جذاب برای کارگاه نوشتن خلاق در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی مرکز یک بیرجند شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ اعضای کلاس ادبی مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند، برای نوشتن خلاق خود این دفعه سراغ شهر مینیاتوری واقع در میدان ابوذر رفتند.

عاطفه اکبری مربی ادبی مرکز می گوید: در ابتدای کارگاه ادبی اعضا بازدیدی از این شهر مینیاتوری، منازل گنبدی، باغ های روستایی، مسجد جامع، خبازی، رختشویخانه و دیگر قسمت های این شهر جذاب را داشتند سپس به معرفی سرزمین وروستای ماخونیک یکی از هفت روستای شگفت‌انگیز جهان می‌باشد و به لحاظ شهرت آن به شهر لی‌لی‌پوت‌ها، جذابیت‌های حیرت‌انگیزی دارد، پرداختم. سپس از اعضا خواستم با توجه به مشاهدات دقیق خود از این شهر مینیاتوری و این تجربه ی دیداری خود را ایده ای کنند برای نوشتن. آنها از تجربه ی یک روز زندگی در یک سرزمین شگفت انگیز تا تجربه ی مستقیم و دقیق آنها از زیبایی های خلقت و آفرینش نوشتند.

شایان ذکر کارگاه نوشتن خلاق در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف پرورش توان نوشتاری، ایجاد حظ ادبی و توجه دقیق به محیط پیرامون، کودکان و نوجوانان را تشویق می کند تا به نوشتن رویاها، تجربیات خلاق و مشاهدات خود بپردازند. این کارگاه ها از مرحله ی پرورش حواس آغاز و در مرحله خاطره نویسی پایان می یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =