تشریح «نظام نامه تابستانی» موضوع جلسه شورای فرهنگی کانون سیستان و بلوچستان

نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با موضوع بررسی برنامه‌های تابستانی مراکز فرهنگی‌هنری استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست شورای فرهنگی کانون استان با دستور کار «نظام نامه تابستانی» و برنامه‌های مراکز برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در همین رابطه گفت: برنامه‌ریزی فرهنگی می‌تواند امکان بهره‌گیری دقیق‌تر از منابع و مدیریت صحیح فعالیت‌ها و اقدام‌های فرهنگی را فراهم کند.

محمدرضا سالاری سپس با اشاره به نقش خانواده‌ها در کانون، گفت: مشارکت خانواده‌ها در برنامه‌های کانون پرورش فکری خانواده‌ها نقش کلیدی در پیشبرد برنامه‌های ترویجی کانون دارد. حضور و مشارکت والدین در فعالیت‌ها، مکمل برنامه‌ها و اقدامات تربیتی و از ابزار ارتقا جایگاه اجتماعی کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان جامعه است.

وی با بیان اینکه برای مشارکت خانواده‌ها باید برنامه داشته باشیم، ادامه داد: خانواده‌ها باید با کانون و فعالیت‌های آن آشنا شوند. این آشنایی می‌تواند به افزایش اعتماد و مشارکت آنان در برنامه‌های کانون منجر شود.

سالاری، هم‌چنین با اشاره به شعار امسال فعالیت‌های تابستانی کانون با عنوان «تابستانتو بساز» گفت: توجه به ویژگی‌های بومی در برنامه‌ریزی‌ها اهمیت فراوانی دارد. این مفهوم سبب حفظ میراث محلی می‌شود و اعتماد عموم را به کانون و فعالیت‌های آن بیشتر می‌کند.

بیان نکاتی در خصوص برنامه ریزی و اهمیت آن به همکاران، سرعت بخشیدن به ارسال گزارش‌ها، اطلاع‌رسانی گسترده به خانواده‌ها از طریق رسانه‌ها از جمله بخش‌های دیگر سخنان مدیرکل کانون در نشست شورای فرهنگی بود.

گفتنی است پس از سخنان سالاری، نظام نامه فعالیت‌های تابستانی توسط سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان، زهرا پردل، تشریح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =