نشست فصلی مربیان ادبی مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

در اولین نشست فصلی مربیان ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در سال ۱۴۰۳، سیاست های محوری کانون در سال جاری در بخش ادبی تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، داریوش علومی معاون فرهنگی استان در این نشست که روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ به صورت مجازی برگزار شد، با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان گرامی‌شان به نقش ارزشمند مربیان ادبی در تربیت ذائقه‌ی ادبی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: مربیان ادبی نقش مهمی در آشنایی اعضا بافرهنگ و ادبیات ایران و جهان دارند.

وی افزود: تربیت ذوق ادبی و تجربه لذت نوشتن حاصل سال‌ها زحمت‌ها و تلاش‌های مربیان در کارگاه‌های ادبی است.

نشست فصلی مربیان ادبی مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

علومی با اشاره به فعالیت انجمن‌های ادبی و حضور چهار عضو نوجوان کانون استان در باشگاه قاف شعر و داستان، اظهار داشت: مربیان با پرورش اعضای مستعد و هدایت آن‌ها در مسیر نوشتن، زمینه‌ساز رویدادهای مهم در عرصه ادبیات خواهند بود.

معاون فرهنگی کانون استان در ادامه به افزایش ساعت کاری مربیان ادبی و فعالیتشان در بخش فرهنگی نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد که این اقدام بتواند تأثیر مثبت و مفیدی بر شناسایی و جذب اعضای مستعد داشته باشد.

وی با تبیین سیاست‌های کانون در سال ۱۴۰۳، از مربیان خواست برای تحقق اهداف پیش رو برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

نشست فصلی مربیان ادبی مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

بر اساس این گزارش، در این نشست که به همت واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان برگزار شد، سیاست‌های محوری کانون در سال جاری، تشریح و مصوبات مرتبط با بخش ادبی در نشست مربیان مسئول بررسی شد.

همچنین با ارزیابی فعالیت‌های ادبی مراکز کانون، درباره‌ی کیفیت‌بخشی کارگاه‌های ادبی، برنامه‌های شاخص ادبی مراکز در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و دیگر موضوعات مرتبط با این فعالیت‌ها بحث و تبادل‌نظر شد.

شایان ذکر است در پایان این نشست مقرر شد داستان «فقط آمده بودم یک تلفن بزنم» نوشته گابریل گارسیا مارکز، «گیاهی در قرنطینه» نوشته بیژن نجدی و «بهمن برای مرده» نوشته میثم کیانی توسط مربیان ادبی مراکز مطالعه و در دومین نشست خود این آثار را از منظر «داستان‌های موقعیت محور» نقد و بررسی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =