رونمایی از عروسک های نمایشی «یاریگران زندگی»

از عروسک های نمایشی «یاریگران زندگی» برای فعالیت های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، با هدف آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان و تقویت مهارت «نه گفتن»، آموزش مفاهیم تربیتی به صورت غیرمستقیم و کنترل آسیب های اجتماعی از عروسک های نمایشی «یاریگران زندگی» رونمایی شد.

این عروسک ها توسط مرکز آفرینش های هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی ساخته شده است و دارای قابلیت های حرکتی هستند و در هر عروسک نشانه های ویژه ای به کار رفته است.

قرار است عروسک های «یاریگران زندگی» به ۱۰ مرکز کانون ارسال شود تا در برنامه های مراکز مورد استفاده قرار بگیرد، ضمن اینکه هر مرکز می تواند متناسب با زیست بوم خود بهره برداری لازم را داشته باشد.

با اعلام الهام شیخ زاده کارشناس آفرینش های هنری استان: «یاریگران زندگی» عنوان طرحی است که در سال های اخیر از طرف جامعه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارائه شده است. در این طرح تلاش می شود تا از طرق مختلف در جهت نهادینه سازی فرهنگ زندگی سالم در بین مخاطبان اقدام شود.

تحقیقات نشان می دهد که پایین بودن اعتماد به نفس، عدم توانایی در رد درخواست های دیگران یا همان نداشتن قدرت «نه گفتن»، ناامیدی نسبت به آینده و همچنین عوامل دیگر، در گرایش افراد به مشکلات و آسیب های اجتماعی تاثیرگذار هستند.
 
در راستای مرتفع نمودن این عوامل، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی «عروسک نه» را در قالب طرح «یاریگران زندگی» اجرا می نماید.

رونمایی از عروسک های نمایشی «یاریگران زندگی»

رونمایی از عروسک های نمایشی «یاریگران زندگی»

رونمایی از عروسک های نمایشی «یاریگران زندگی»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =