سومین نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی و اجتماعی

جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی خراسان شمالی شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ با مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی سومین نشست صمیمی فعالان فرهنگی و اجتماعی با مدیر کل کانون پرورش فکری در محل اداره کل کانون پرورش فکری استان برگزار شد .

در ابتدای این نشست فعالین اجتماعی ضمن ارایه گزارش از فعالیت های خود در مورد برنامه های تابستان  و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در محلات و شهر ها به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

فرهاد آقا بیگی در این جلسه با توجه به آسیب پذیری نوجوانان و حساسیت این نسل گفت :این جلسات در جهت پیش برد برنامه های کانون پرورش فکری و هم اندیشی  فعالان اجتماعی استان با کانون به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

آقا بیگی با اشاره به اینکه فعالین اجتماعی و فرهنگی استان  به عنوان بازوان اجرایی اهداف کانون پرورش فکری  و رابطین کانون در شهرستان ها و محلات هستند گفت : همراهی و همفکری کانون پرورش فکری و فعالین اجتماعی  باید مستمر  باشد تا در نهایت به نتایج خوبی دست یابیم.

وی  تاکید کرد  : کانون پرورش فکری در کنار فعالین فرهنگی اجتماعی خواهد بود و  امکانات فرهنگی از قبیل کتاب ، بسته های فرهنگی ،بازی های فکری و سرگرمی ،نیرو و مربیان توانمند و مکان در اختیار آنان قرار خواهد داد  تا اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

آقا بیگی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از مخاطبین کانون پرورش فکری در استان در حاشیه شهرها  و روستا ها است افزود : تفاوت استان ما  با دیگر استان ها دسترسی دشوار به کودکان و نوجوانان و مشکلات حفظ ارتباط با اعضا می باشد در حالی که  تمرکز استان های دیگر بیشتر در شهر هاست .

وی با بیان اینکه بهترین مسیردر جهت اجرای برنامه های فرهنگی ، آشنایی و همکاری با فعالین فرهنگی و اجتماعی  استان است اظهار داشت : محور تمام فعالیت های کانون انس کودکان با کتاب است و توسعه فرهنگی در استان اتفاق نمی افتد مگر اینکه کودکان و نوجوانان با کتاب انس بگیرند .

همچنین کارشناس مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری استان در این نشست با اشاره به اینکه پیوند خوبی بین کانون پرورش فکری  و فعالین اجتماعی که خیر خواهانه و داوطلبانه در استان فعالیت می کنند به وجود آمده است گفت : امیدواریم با ادامه نشست ها و همراهی این فعالین اجتماعی ،فعالیت های فرهنگی را در سطح استان ،شهرستان و روستا ها گسترش دهیم .

نرگس برهنمد با بیان اینکه مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در اکثر شهرستان های استان آماده همکاری با این فعالین فرهنگی و اجتماعی است افزود : با شروع تابستان امیدواریم کلاس ها و اوقات فراغت خوبی را برای کودکان و نوجوانان استان بخصوص مناطق کمتر برخوردار رقم بزنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =