کد خبر: 340717
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کتاب «نمک شیرین» به مسابقه تصویرگری شارجه راه یافت

تصویرگری کتاب «نمک شیرین» اثر نگار اورنگ از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سیزدهمین مسابقه تصویرگری شارجه ۲۰۲۴ راه پیدا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از میان ۷۱ تصویرگر راه‌یافته به بخش پایانی مسابقه تصویرگری شارجه ۲۰۲۴، هشت تصویرگر ایرانی رضا دالوند، میترا عبداللهی، نوشین صادقیان، حمیده خسرویان، سمیه محمدی، امیر علایی، مینا نعیمی و نگار اورنگ به نمایشگاه راه پیدا کردند.

بر همین اساس، نام کتاب «نمک شیرین» به نویسندگی مرتضی حاتمی و تصویرگری نگار اورنگ از تولیدات جدید کانون پرورش فکری در میان این آثار قرار دارد.

نگار اورنگ طراحی‌های این اثر را با استفاده از تکنیک کلاژ انجام داده است.

از میان شرکت‌کنندگان در این رویداد بین‌المللی، در مرحله‌ی اول تعدادی اثر انتخاب و به بخش مسابقه راه پیدا کرد و در نمایشگاه تخصصی این مسابقه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت، سپس از میان آثار راه یافته به مرحله پایانی، در مرحله‌ی دوم به سه نفر جوایز اول، دوم و سوم اهدا شد و سه نفر نیز جایزه تشویقی این مسابقه را دریافت کردند.

جایزه اول به کیونگ Kyoung mi ahn از کره جنوبی اهدا شد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه هر ساله با هدف ارتقا سطح کیفی تصویرگری کتاب کودک در دنیا و همچنین ارتباط موثر میان تصویرگران، نویسندگان، ناشران و همه‌ی دست‌اندرکاران حوزه کتاب کودک در سطح جهان برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود آثار این ۷۱ تصویرگر راه‌یافته به بخش پایانی مسابقه تصویرگری علاوه بر این که به مدت ۱۰ روز در نمایشگاه شارجه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت، به کاتالوگ سیزدهمین مسابقه تصویرگری ۲۰۲۴ نیز راه پیدا کرده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایدا IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
    0 0
    خوب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =