کد خبر: 340771
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
گرامی‌داشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در مراکز کانون

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت سی و پنجمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی تدارک دیده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، دینی و... در بیش از ۱هزار مرکز فرهنگی و هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع ویژگی‌های حضرت امام و نقش و تأثیر ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است که این برنامه‌ها از سوی اعضا و مربیان برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

براساس این خبر بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در اجرای فعالیت‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در فضاهای بیرونی مراکز فرهنگی ‌هنری کانون، معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و وقایع قیام خونین ۱۵خرداد به کودکان و نوجوانان، برگزاری نشست‌های تخصصی بصیرت‌افزایی ویژه نوجوانان، تولید محتواهای متنی و تصویری برای انتشار در فضای مجازی، برگزاری آیین‌های بزرگداشت امام خمینی(ره) در سالن ‌اجتماعات اداره‌های کل کانون، بیان اشتراک‌های اخلاقی امام و شهید جمهور برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با سیره و منش شهدا از اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مناسب است.

همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در مساجد و حسینیه‌های روستاها از سوی مربیان کتابخانه سیار روستایی کانون، برگزاری محفل انسی با قرآن با دعوت از روحانیان و قاریان در مراکز کانون شهرهای مختلف، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار امام خمینی(ره) در مراکز، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی و حضوری عکس و نقاشی از امام خمینی(ره)، برپایی مراسم در بقاع متبرکه ویژه رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد، تهیه پیام‌های کوتاه، پادکست، نماهنگ‌های متنی و تصویری مرتبط در فضاهای مجازی از دیگر فعالیت‌هایی است که به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد اجرا خواهد شد.

در برنامه‌هایی که از سوی کانون تدارک دیده شده به فعالیت‌هایی چون برگزاری ویژه‌برنامه‌های شعرخوانی، قصه‌گویی، مسابقات ادبی (شعرخوانی، دل‌نوشته و...)، هنری (نقاشی، خوش‌نویسی و عکاسی)، کتاب‌خوانی و... به‌مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، برگزاری کارگاه‌های ساخت کارت پستال و قاب‌سازی با اشعار امام (ره)، اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان، برگزاری نشست‌های گفت‌وگومحور با موضوع ایثار و شهادت، مبارزه با ظلم و ستم، وحدت، جهاد و... برای نوجوانان، برگزاری مراسم روشن کردن شمع و اجتماعات خانوادگی در مقابل مراکز کانون پرورش فکری؛ مرتبط با موضوع سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و شهادت خدمت‌گزاران نظام نیز اشاره شده است.

گرامی‌داشت این مناسبت‌ها با برنامه‌های برگزاری مراسم‌ها و محافل اختصاصی کودک و نوجوان با مشارکت خانواده‌ها به‌صورت مسـتقل یا با همراهی نهادهای دیگر، تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) درخصوص آزادی قدس شریف و مردم فلسطین، گلباران مزار شهدا به مناسبت بزرگ‌داشت قیام ۱۵ خرداد، خوانش وصیت‌نامه امام خمینی(ره) ازسوی نوجوانان در باشگاه‌های کتابخوانی مراکز، برگزاری نشست‌های حلقه صالحان در اداره‌های کل استانی با حضور مربیان و کارکنان کانون، اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری مناسبتی از قبیل قصه‌گویی، نمایش فیلم، تئاتر و... بر روی صحنه تماشاخانه سیار کانون در مرقد امام خمینی(ره) در تهران ادامه پیدا خواهد کرد.

در این برنامه‌ها پرداختن به موضوع شهادت خدمت‌گزاران نظام با کلید واژه‌های انقلابی‌گری، قدرشناسی، خدمات دولت، خدمت به محرومان، خادم‌الرضا، ایران‌قوی، خدمتگزاری، شهادت، ایران، استمرار مقتدر حرکت نظام و امید به آینده دنبال خواهد شد.

گرامی‌داشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد در مراکز کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =