اگر قرار است پیشرفت فرهنگی داشته باشیم باید از نوجوانان شروع کنیم

در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری با فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان اردل بر تعامل بین دستگاهی در جهت اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی توافق شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان چهارمحال و بختیاری روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ نشست مشترکی بین سه دستگاه کانون پرورش فکری استان و فرمانداری شهرستان اردل و سپاه منطقه اردل صورت گرفت که نتایج خوب و ارزشمندی برای بهره‌مندی کودکان ونوجوانان این منطقه در بر داشت.

گزارش کانون‌یار شهرستان اردل را در ادامه می‌خوانید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری که برای بازدید از مرکز فرهنگی هنری کانون اردل به این شهرستان سفر کرده بود به همراه مربی مسئول آن مرکز میزبان فرماندار شهرستان اردل و فرمانده‌ی سپاه اردل بودند.

در این دیدار ابتدا مدیرکل کانون استان ضمن خیرمقدم به فرماندار و فرمانده‌ی سپاه و همراهان به معرفی ابعاد مختلف فعالیت‌های کانون پرداخت و گفت: در شهرهای بزرگ تعداد آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی که در زمینه‌ی کودک و نوجوان فعالیت دارند بسیار زیاد هستند ولی کانون پرورش فکری تنها دستگاه دولتی‌ست که بصورت تخصصی و حرفه‌ای در زمینه آموزش غیر رسمی به کودکان و نوجوانان خدمات می‌دهد، این در حالی است که فعالیت‌های کانون در شهرهای کوچکتر مثل اردل نمود بهتری پیدا می‌کند و ما می‌تونیم درصد بیشتری از کودکان و نوجوانان را جذب کنیم.

اگر قرار است پیشرفت فرهنگی داشته باشیم باید از نوجوانان شروع کنیم

روح الله واحد با اشاره به بزرگتر شدن دایره‌ی مخاطبین کانون گفت: در گذشته کانون سعی داشت به یک و یا دو رده‌ی سنی خدمات ارائه دهد ولی با رویکرد جدید ما از سنین نونهالی تا نوجوانی و جوانی خدمات کانون را وسعت داده‌ایم و حتی پس از خروج از عضویت کانون، از حضور فارغ‌التحصیلان و دانشجویان کانونی با عنوان اعضای ارشد و کانون‌یار استقبال کرده و حتی اداره‌ی قسمتی از فعالیت‌های کانون را به این افراد می‌سپاریم.

واحد گفت: طبق سیاست‌های دولت مردمی شهید رئیسی، آموزش غیر رسمی و غیر اجباری دانش‌آموزان بر عهده‌ی کانون پرورش فکری گذاشته شده است و این رویداد در بسیاری از موارد بسیار اثرگذارتر از آموزش‌های رسمی و آکادمیک بوده و زمانی که دانش‌آموز با میل و رغبت به کانون مراجعه می‌کند، فراگیری بهتری خواهد داشت و این در گفته‌های وزیر آموزش و پرورش هم مطرح شد که ما وظیفه‌ی آموزش غیر رسمی را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌سپاریم.

روح الله واحد ضمن پیشنهاد راه‌اندازی خانه‌ی نهج‌البلاغه و همچنین سینمای کودک و نوجوان در کانون اردل گفت: فرزندان این سرزمین به واسطه‌ی اینکه همیشه شاهد قرائت قرآن در منازل خود هستند، انس و الفت خوبی با این کتاب مقدس دارند و اگر این مطالعه‌ی قرآن با مطالعه و تفسیر نهج‌البلاغه همراه شود تاثیر معنوی بسیار خوبی خواهد داشت و بعد از آن و برای تفریح هم بتوانند از نمایش فیلم در سینما لذت ببرند، به همین منظور ما آمادگی خود را برای تاسیس خانه نهج‌البلاغه و سینمای کودک و نوجوان در این شهرستان و در محل کانون اردل اعلام می‌داریم.

اگر قرار است پیشرفت فرهنگی داشته باشیم باید از نوجوانان شروع کنیم

فرماندار شهرستان اردل در ابتدا، ضمن سپاس از حضور مدیرکل و همراهان در شهرستان اردل گفت: تمام شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و مذهبی که در حال حاضر در جامعه مطرح هستند، دارای تربیت خوب در دوران کودکی و نوجوانی بوده‌اند و به عقیده‌ی من سنگ بنای رشد فکری، معنوی و مذهبی اشخاص را می‌باید از همین کودکی و نوجوانی بنا گذاشت.

یعقوب شکوهی گفت: در بخش تملک دارایی و امور کانون میتوانیم نماینده‌ی کانون را در جلسات شورای اداری شهرستان دعوت کنیم و کمک‌های مالی خوبی به این ارگان فرهنگی پرداخت کنیم.

شکوهی گفت: بنده خود را کانونی می‌دانم و از منافع کانون دفاع خواهم کرد و کانون پرورش فکری اردل هم می‌تواند بر روی کمک‌های فرمانداری حساب باز کند.

سید عقیل موسوی، فرمانده سپاه شهرستان اردل، برنامه‌های سپاه برای کودکان و نوجوانان را مطرح کرد و گفت: طرح جوانه‌های صالحین با حضور نوجوانان و جوانان و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند تعامل سازنده‌ای بین بسیج منطقه و کانون پرورش فکری باشد و ما آمادگی داریم جلسات جوانه‌های صالحین را در محل کانون اردل برگزار کرده تا اعضای دو طرف از برنامه‌های هم استفاده کنند.

اگر قرار است پیشرفت فرهنگی داشته باشیم باید از نوجوانان شروع کنیم

خبرنگار : مهدیه صالحی کانون‌یار شهرستان اردل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =