کد خبر: 340815
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۸
بازدید 31
امضای تفاهمنامه بین کانون همدان و ستاد امر به معرفی و نهی از منکر

تفاهمنامه همکاری فی ما بین کانون پرورش فکر استان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، جلسه مشترک مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان و دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان به منظور هم‌افزایی و همکاری با یکدیگر با حضور معاونان و کارشناسان هر دو مجموعه در کانون پرورش فکری برگزار شد.

در این جلسه میثم صابریون ضمن تشریح و توضیح شرح وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: کانون پرورش فکری از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی است و سرمایه‌گذاری در مراکز فرهنگی و هنری در واقع سرمایه‌گذاری برای ساختن آینده‌ای بهتر در این کشور است.

وی افزود: امروز ستاد به دنبال مسئول سازی است و اولویت کار خود را امر به معروف و نهی از منکر مردم بر مسئولین قرار داده‌است، بنابراین جلسات شورای امر به معروف محل سیاست گذاری است یعنی بستر در این شورا به گونه‌ای فراهم شود که مراجعین به راحتی بتوانند در این اداره امر به معروف و نهی از منکر کنند.

دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان در ادامه گفت: شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات دو وظیفه اساسی دارد که یکی ترویج فریضتین در میان کارکنان و دیگری احصاء مهمترین معروفات و منکرات در حوزه کاری این مجموعه است.

صابریون تصریح کرد: تولید محتوا با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در قالب فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند مورد توجه باشد.

امضای تفاهمنامه بین کانون همدان و ستاد امر به معرفی و نهی از منکر

در ادامه مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان با بیان اینکه کانون به قدمت 60 ساله مورد توجه مقام معظم امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و هست، بیان کرد: کانون همدان 44 مرکز دارد که در تمام نقاط استان با محوریت کتاب و کتاب خوانی به انجام فعالیت‌های فرهنگی- هنری و ادبی پرداخته و با زبان هنر با کودکان و نوجوانان صحبت می‌کند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه کانون به معرفی معروفات و انجام فعالیت‌های دینی نگاه ویژه و جدی دارد، اضافه کرد: با توجه به این موضوع در طول سال 60 نوع فعالیت در مراکز توسط مربیان مجرب برای اعضا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی مانند غبارروبی در مزار شهدا، برگزار نماز جماعت، شرکت در مراسمات مختلف و ... همیشه اجرا شده است، گفت: امروز با توجه به تشریح فعالیت‌های ستاد امر به معروف متوجه گستردگی و حساسیت کار شدیم.

ابراهیمی هژیر ادامه داد: در این یک سال و اندی با حضور دکتر علامتی، مدیر عامل کانون رویکرد متفاوت شده و خانواده وارد سبد کانون شده است و ما در مراکز کارگاه‌های مختلفی را برای والدین خصوصا مادران برگزار می‌کنیم.

امضای تفاهمنامه بین کانون همدان و ستاد امر به معرفی و نهی از منکر

وی با اشاره به طرح هما افزود: طرح هما در راستای تقویت هویت ملی- اسلامی در مراکز همدان با آغاز سال جدید اجرایی شده که براساس آن هر روز از هفته با هدف خاصی نامگذاری شده است مثلا در روز شنبه معرفی نامداران، شهدا، مفاخر و ... برای اعضا صورت می‌گیرد یا در روز یک شنبه که روز تدبر قرآنی است قصه‌هایی از قرآن برای اعضا با توجه به کتاب‌های کانون قصه‌گویی شده و براساس آن کارهای فرهنگی- هنری و ادبی صورت می‌گیرد.

مدیرکل کانون به برگزاری همایش نوه‌های شهدا، مهرواره‌های قصه‌گویی با عنوان شهدای استان، همکاری با کنگره 8 هزار شهید، مهرواره برای کودکان غزه و ...اشاره و تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد روحیه ایثار، جهاد و از خودگذشتگی در قالب هنر و قصه و نمایش هستیم زیرا ارتباط کودکان و نوجوانان با این ابزار بسیار بهتر است.

وی ادامه داد: تشکیل هیئت نوجوانان در ایام محرم، افتتاح نمازخانه، برگزاری دورهای فابک و بحث فلسفه اسلامی برای کودکان، تشکیل شورای نخبگان نوجوان و کارگاه‌های حال خوش زنگی از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

در پایان تفاهم نامه همکاری فی ما بین کانون پرورش فکر استان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر  منعقد شد و مدیر کل کانون کتاب‌هایی از تولیدات کانون به میهمانان حاضر در جلسه اهدا کرد.

امضای تفاهمنامه بین کانون همدان و ستاد امر به معرفی و نهی از منکر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =