برنامه‌های سالروز ارتحال امام(ره) و قیام پانزده خرداد در کانون استان اردبیل برگزار شد

برنامه‌های یادبود ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد با اجرای برنامه‌های مختلف در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان، اعضا و مربیان مراکز کانون استان اردبیل سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و همچنین قیام خونین مردم در پانزده خرداد ۱۳۴۲ را با اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی گرامی داشتند.

برنامه‌های سالروز ارتحال امام(ره) و قیام پانزده خرداد در کانون استان اردبیل برگزار شد

برنامه «مهربان مثل مسیح» در مرکز یک کانون پارس‌آباد

به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) ویژه‌برنامه «مهربان مثل مسیح» در مرکز یک پارس‌آباد برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه که با حضور اعضا و جمعی از اولیا اجرا شد، مربی مسئول مرکز ضمن با تسلیت سالروز رحلت حضرت امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد، این رویدادهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران را برای حاضران معرفی کرد.

وی در این فعالیت بابیان اینکه قیام مردم در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در اعتراض به دستگیری امام خمینی روی داد، این واقعه را نقطه عطفی در آغاز انقلاب اسلامی عنوان کرده و در ادامه در توصیف ویژگی‌های شخصیتی امام راحل (ره) به بیان روایاتی از زندگی‌نامه ایشان پرداخت.

همچنین در این برنامه مادران برای امام خمینی (ره) نامه نوشته و دل‌تنگی‌های خود در فراق بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را ابراز داشتند.

گفتنی است اعضای مرکز نیز در کارگاه هنری با به تصویر کشیدن نقاشی‌های زیبا، یاد و نام امام خوبی‌ها را گرامی داشتند.

برنامه‌های سالروز ارتحال امام(ره) و قیام پانزده خرداد در کانون استان اردبیل برگزار شد

«در سوگ آفتاب» در کانون دولت‌آباد

ویژه‌برنامه «در سوگ آفتاب» به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در کانون مرکز دولت‌آباد اجرا شد.

بر همین اساس در فعالیتی که در روز یکشنبه سیزده خردادماه ۱۴۰۳ از سوی مربی فرهنگی اجرا شد،۲۰ عضو مرکز با شخصیت معمار انقلاب اسلامی و همچنین واقعه قیام خونین ۱۵ خرداد آشنا شدند.

معرفی کتاب گل‌های باغ خاطره، شعرخوانی، قصه‌گویی، کاردستی با محوریت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد از دگر فعالیت‌های اجرا شده برای کودکان و نوجوانان عضو کانون دولت‌آباد در این مناسبت بود.

برنامه‌های سالروز ارتحال امام(ره) و قیام پانزده خرداد در کانون استان اردبیل برگزار شد

برنامه «فدائیان خدمت» در مرکز یک کانون کوثر

در سالروز ارتحال امام خوبی‌ها، یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام پانزدهم خرداد با اجرای برنامه‌های متنوع گرامی در مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون کوثر گرامی داشته شد.

به همین منظور در برنامه‌ای که روز یک‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد. اعضای کودک و نوجوان مرکز یک کوثر با کتاب‌های موجود در مرکز که از سوی مربی معرفی شد، با زندگینامه، شخصیت علمی و فرهنگی امام خمینی (ره) و همچنین اندیشه‌های ایشان آشنا شدند.

در این برنامه وقایع قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ و رشادت‌های بزرگ‌مردان تاریخ نیز برای اعضا معرفی شد.

خاطرنشان می‌شود در این مناسبت اعضا با ساختن کاردستی‌هایی از شمع و پروانه و گل‌باران کردن عکس فدائیان خدمت، ارادت خود را به آن بزرگواران اعلام کردند.

برنامه‌های سالروز ارتحال امام(ره) و قیام پانزده خرداد در کانون استان اردبیل برگزار شد

مراسم عصر ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در مرکز نمین

مربیان مرکز فرهنگی و هنری نمین، در سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، پرداختند.

به گزارش مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نمین، اعضا و مربیان مرکز در این مناسبت اقدام به نصب شعارنوشته و فضاسازی مرکز کرده و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی را نیز اجرا کردند.

برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های مرکز در رابطه با رویدادهای ۱۴ و ۱۵ خرداد، معرفی کتاب، معرفی شخصیت امام خمینی (ره) و نوشتن نامه‌ای به امام راحل، قصه‌گویی، معرفی واقعه قیام خونین ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ و همچنین درست کردن قاب عکس از فعالیت‌های اجراشده در این مرکز بود.

برنامه‌های سالروز ارتحال امام(ره) و قیام پانزده خرداد در کانون استان اردبیل برگزار شد

روایتی از «مرد بی‌نظیر تاریخ ایران» در کانون انگوت

به مناسبت سالروز عروج ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) برنامه‌ای با عنوان «مرد بی‌نظیر تاریخ ایران» روز یکشنبه سیزدهم خردماه در کانون انگوت برگزار شد.

در این برنامه به معرفی شخصیت بی‌نظیر حضرت امام خمینی (ه) و خاطراتی از خانواده و نزدیکان حضرت امام درباره ارتباط عاطفی ایشان با کودکان پرداخته شد و در ادامه قصه «آن مرد بزرگ» توسط مربی مسئول مرکز برای حاضران روایت شد.

همچنین اسرا رستمی عضو نوجوان مرکز قطعه شعری را در وصف امام خمینی (ره) قرائت کرده و زینب آقایی دیگر عضو فعال مرکز به خوانش قسمتی از وصیت‌نامه امام راحل (ره) پرداخت.

پخش بخش‌هایی از فیلم مراسم تشییع پیکر حضرت امام (ره) و معرفی چگونگی شکل‌گیری و شروع قیام خونین ۱۵ خردادماه در سال ۱۳۴۲ از دیگر برنامه اجراشده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =