اجرای برنامه « زمین ما، آینده ما»  در مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان

به مناسبت هفته محیط زیست برنامه‌های متنوعی در مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان با موضوع محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی زمین با شعار « زمین ما، آینده ما» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، 15 خرداد سال 1402 روز جهانی محیط زیست و 16 تا 22 خرداد ماه هفته محیط زیست نامگذاری شده است. 
شاید برای برخی از ما روز جهانی محیط زیست تنها یک عنوان ساده باشد و این روز هم مانند سایر روزهای سال بدون هیچ ردی از خود عبور کند و در میان انبوه دغدغه‌های روزانه زندگی محو شود. ولی باید بدانیم این روز روزی کاملا متفاوت است و اهداف بزرگی را دنبال می‌کند. وظیفه تک‌تک ما انسان‌ها است تا در مورد مشکلات محیط زیستی آگاهی پیدا کنیم و سعی کنیم در حد و اندازه خود قدمی در حفظ و نگهداری آن برداریم.

شاید اگر همه مردم اطلاعات کافی نسبت به این مسئله داشته باشند، کمتر در برابر از بین رفتن تالاب‌ها، خشک ‌شدن رودخانه‌ها و آب‌های زیر زمینی، فرونشست زمین، آلوده ‌شدن آب دریا و اقیانوس و از بین رفتن جنگل‌ها سکوت کنند و اگر اطلاعات کافی باشد همه خود را در مقابل محیط زیست مسئول می‌دادند، البته این آموزش و کسب آگاهی از دوران کودک و نوجوانی باید صورت بگیرد که مربیان کانون پرورش فکری با توجه به رسالتشان و با استفاده از کتاب‌های موجود در کتابخانه خود به معرفی ایام به طور کامل می‌پردازد و برای کودکان و نوجوانان مسائل را تشریح می کنند و این بار در هفته محیط زیست به معرفی این هفته پرداخته‌اند:

اجرای برنامه « زمین ما، آینده ما»  در مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره 2 همدان

یک برنامه محیط زیستی با شعار سال احیای زمین، بیابان‌زدایی و مقاومت در برابر خشکسالی و با عنوان «  زمین ما، آینده ما» با حضور کارشناس اداره محیط زیست و با حضور ۳۰ نفر از اعضای کانون، برگزار شد.
مربی فرهنگی مرکز ضمن معرفی روز جهانی محیط زیست در زمینه بازیافت مواد و نحوه انتقال مجدد مواد به طبیعت با اعضا گفتگو کرد و سپس  معرفی کتاب در سیاره ما چه خبر است؟ از مجموعه کتاب‌های بچه‌ها و حفاطت از محیط زیست پرداخت. 

مربی مسئول مرکز 2 همدان گفت:‌هدف از برگزاری این برنامه، آشنایی کودکان و نوجوان با ویژگی‌های محیط زیستی، نحوه نگهداری از زمین، این مادر مهربان و هوای پاک و تحویل زمین پاک به آیندگان است.

نورمحمدیان ادامه داد: این هفته فرصتی مغتنمی‌ست برای افزایش آگاهی عمومی درباره مسائل محیط زیستی مانند: تغییرات اقلیمی، آلودگی هوا و آب، جنگل‌زدایی و انقراض گونه‌ها. 

وی افزود: آگاهی بخشی می‌تواند مردم را به تغییر رفتار و سبک زندگی برای حفاظت از محیط زیست ترغیب کند.

مربی مسئول مرکز 2 همدان خاطرنشان کرد: هفته محیط زیست باعث تشویق مردم به شرکت در فعالیت‌های محیط زیستی مانند پاکسازی پارک‌ها، کاشت درخت، بازیافت و سایر فعالیت‌های مشابه می‌شود. این مشارکت‌ها می‌توانند تاثیرات مثبتی بر محیط زیست محلی داشته باشند.

وی تصریح کرد: این هفته به مردم یادآوری می‌کند که هر فردی می‌تواند با اقدامات کوچک خود نقشی در حفاظت از محیط زیست ایفا کند و حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی را تقویت می‌کند.

در پایان برنامه پرسش و پاسخ صورت گرفت که به 5 نفر از اعضای فعال در بحث و گفتگو پک‌های محیط زیست اهدا شد.

اجرای برنامه « زمین ما، آینده ما»  در مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره 1 همدان
                
برنامه‌ای با هدف مانوس شدن انسان‌ها با طبیعت به جهت روز جهانی محیط زیست و هفته پاک سازی محیط و بازیافت با حضور کارشناس محیط زیست و  34 نفر از والدین و اعضا برگزار شد.
در این برنامه در مورد پاکیزه نمودن محیط زیست و استفاده کم از پلاستیک مطالبی ارائه شد و سپس پرسش و پاسخ بین کارشناس و والدین با شعار (نه به پلاستیک ) انجام شد و نظرات والدین هم جمع‌بندی شد. 
پس از آموزش کارشناس محیط زیست، مربیان تابستانی درباره طرح درسشان با والدین صحبت کردند و والدین هم سوالاتی خود را پرسیدند.


مرکز فرهنگی- هنری شهرستان اسدآباد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسدآباد به مناسبت هفته محیط زیست برنامه ای با عنوان " طبیعت دوست من" و با هدف حفظ و نگهداری از محیط زیست و ترویج این فرهنگ برگزار کرد.

در این برنامه که  بیش از 25 نفر از اعضای دختر و پسر و مادران آنها حضور داشتند ابتدا کارشناس محیط زیست شهرستان به ارائه مطالبی در خصوص حفظ محیط زیست و نقش عوامل انسانی در محافظت از محیط زیست صحبت کرد و سپس با مشارکت اعضا ماکتی از محیط‌زیست ساخته شد.
همچنین اعضا با همین موضوع نقاشی کشیدند و در پایان از طرف اداره محیط‌زیست هدایایی به همه اعضا داده شد.

اجرای برنامه « زمین ما، آینده ما»  در مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =