نشست فصلی مسئولان  و مربیان مراکز کانون کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

نشست فصلی مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 به گزارش روابط‌عمومی اداره‌ کل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد ، نشست فصلی مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و نقاط قوت و ضعف اقدامات و فعالیت‌های اجرایی در حوزه‌های فرهنگی، هنری ،ادبی، اداری‌مالی و فرهنگی، بررسی شد.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای سخنانش ضمن بحث و گفتگو در خصوص چگونگی پیاده‌سازی نظام نامه فعالیت های تابستانه به تحلیل شعار « تابستونتوبساز» با نگاه روانشناسی و مشاوره ای پرداخت  و گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده بشر امروزی "توجه به زمان" است و زمان ثروت بی‌بدیل اما فراموش شده نسل ما می باشد.

سلیمان شهبازی افزود: چقدر شنیدیم این عبارات را ؛ وای نوروز هم تمام شد و *کاری نکردیم*! و یا  تا چشم به هم زدم تابستان هم " گذشت" ! یا امسال هم تمام شد و من "تغییر نکردم" ! فلذا با آوردن کلمه تابستان چراغ اول در "مسیر خودآگاهی" روشن می شود. 

وی با اشاره به اینکه شرط اول در اجرای هر برنامه‌ای داشتن زمانبندی دقیق می باشد عنوان کرد: این مهم در شعار «تابستونتو بساز» به خوبی دیده شده است و زیبایی کار زمانی به اوج می رسد که کودک و نوجوان را مالک زمان کرده است و هر کجا انسان احساس مالکیت کرد همان جا درخت مسئولیت ریشه می‌زند.

شهبازی اظهار داشت: از نگاه روانشناسی و مشاوره‌ای ضمیر «تو» بوی صمیمیت می‌دهد و بیانگر رابطه حسنه است و مسئولیت را مخابره و مسئولیت‌پذیری را در دل و جان مخاطب نهادینه می کند و ضمیر «تو » همیشه قبل خود ضمیر «من » را به همراه داشته است و البته استقلال به عنوان یکی از مهمترین نیازهای دوران نوجوانی را دیده است ( باآوردن فعل بساز ) و جایگاه کودک و نوجوان را به خوبی تعریف نموده است. 

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: "منِ مربی" و "تویِ کودک و نوجوان" تو بساز و*من* کنار تو هستم ، تسهیلگری می کنم تا "تو" خالق زندگی خودت باشی.

شهبازی گفت: در بخش پایانی شعار «بساز» درواقع همان مفهوم زندگی بخشِ "خودباوری ،امیدو خویشتن پنداری مثبت"می باشد که همواره مورد تاکیدمقام معظم رهبری نیز بوده است. 

وی  دادن نقش خالقیت ( بساز ) به کودکان و نوجوانان را  در مسیر درست قرار گرفتن عنوان کرد و افزود: کودک و نوجوان امروز از دنیایِ "بازیگری"(سنتی) و حتی دنیای "عاملیت" ( مدرن ) عبور کرده و وارد دنیای "خالقیت" ( پست مدرن ) یعنی دنیای ؛ نو آوری ، کشف ، خلاقیت و خودشکوفایی شده است.

در این جلسه همچنین کارشناسان نیز به بیان دیدگاه‌های حوزه‌ی کاری خود پرداختند.

مربی مسوولان و مربیان  مراکز فرهنگی هنری کانون هم در این نشست پیشنهادات خود در خصوص برنامه‌های کانون مطرح نموده و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

تببین نظامنامه فعالیت تابستانی،خط ومشی کانون استان در راستای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های سال ۱۴۰۳ ،بررسی مشکلات و مسائل مراکز فرهنگی هنری از سوی مربی مسئولان مراکز و ارائه راهکار توسط مدیر و کارشناسان کانون استان از مسائلی بود که در این نشست بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =