کد خبر: 340906
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
بازدید 38
کانون بستر مناسب برای رشد و پرورش تئاتر را دارد

یک کارگردان تئاتر گفت: کانون می‌تواند در رشد و پرورش نمایش و تئاتر در میان کودکان و نوجوانان قدم‌های بزرگی بردارد و افراد با استعداد زیادی را کشف کند که در آینده صاحب نام شوند و افتخارآفرینی کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مدیر کل کانون با حسین فدایی‌حسین نمایشنامه نویس، مترجم، کارگرددان و پژوهشگر تئاتر  دیدار کرد و با یکدیگر در خصوص گروه‌های نمایش کانون به گفت و گو پرداختند.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه شروع فعالیت من از کانون در سن نوجوانی بوده است، گفت: من بچه کانون هستم در سال 60 دانش‌آموز ترک تحصیل بودم و جنگ تازه شروع شده بود روزی یک گروه نمایش در اردویی که از طرف کانون برگزار شده بود دیدم و آنجا علاقمند شدم و با راهنمایی یک مربی تئاتر مسیر من عوض شد.

وی افزود: تصمیم به ادامه تحصیل گرفتم و تئاتر را هم به صورت حرفه‌ای ادامه دادم و مدرک کارشناسی در رشته طراحی صنعتی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده هنر و معماری را گرفتم.

فدایی‌حسین ادامه داد: از زمان شروع فعالیت هنریم تا امروز فعالیت بسیار گسترده‌ای در هنرهای نمایشی داشته‌ام و مربیان زیادی را تربیت کرده‌ام و معتقدم راه پیشرفت تئاتر آموزش مربی برای تئاتر است و این کار در کانون در سال‌های اول فعالیتش به خوبی صورت می‌گرفت.

کانون بستر مناسب برای رشد و پرورش تئاتر را دارد

وی با اشاره به نوشتن بیش از هفتاد نمایشنامه تصریح کرد: ما از نظر نمایشنامه غنی هستیم و می‌توان از آنها براحتی استقاده کرد و در دسترس مربیان تئاتر قرار داد.

این پژوهشگر تئاتر با بیان اینکه کانون ظرفیت بسیار خوبی برای کشف، رشد و پرورش کارهای هنری خصوصا تئاتر دارد، گفت: کانون بازوی راست آموزش و پرورش برای کارهای پرورشی است که باید به این نکته توجه کرد.

وی بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها کسب کرده‌ام بچه‌ها در این دنیایی که هر روز در هجمه رسانه‌های مختلف هستند به دیدن تئاتر نیاز دارند و این دیدن تأثیر زیادی دارد.

فدائی‌حسین اضافه کرد: کانون می‌تواند در رشد و پرورش نمایش و تئاتر در میان کودکان و نوجوانان قدم‌های بزرگی بردارد و افراد با استعداد زیادی را کشف کند که در آینده صاحب نام شوند و افتخارآفرینی کنند.

در ادامه مدیر کل کانون به فعالیت گروه نمایش در مراکز همدان خصوصا مرکز 3 اشاره کرد و گفت: در جشنواره نمایش امسال نوجوانان کارگردانی کردند که هم برای ما خوشایند بود و هم برای نوجوانان.

کانون بستر مناسب برای رشد و پرورش تئاتر را دارد

معصومه ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: از سال گذشته با قوت به دنبال تقویت گروه تولید و نمایش در کانون بوده‌ام و با همکاری مربیان هنری و سایر همکاران توانسته‌ایم کارهای خوبی انجام بدهیم و دو نمایش تولیدی داشتیم که در دهه فجر و شب یلدا بر روی صحنه رفتند و مورد استقبال مدارس قرار گرفتند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای کانون همدان در انجام کارهای نمایشی خاطرنشان کرد: مرکز 3 همدان به خاطر همکاری استاد بیگلریان با این مرکز به عنوان مرکز تخصصی تئاتر کودک ونوجوان نام گرفته است و اکنون هم با وجود مربی هنری توانمند این مرکز یکی از شلوغ‌ترین کارگاه‌ها در این مرکز کارگاه نمایش خلاق است.

گفتنی است که حسین فدائی‌حسین نمایشنامه نویس، مترجم، کارگرددان و پژوهشگر تئاتر است که در بیست و هفت نمایش به عنوان طراح صحنه حضور داشته‌ و سیزده نمایش را کارگردانی کرده‌ است. وی 24 نمایشنامه برای بزرگسالان به چاپ رسانده و 32 نمایشنامه تخصصی کودک و نوجوان تالیف کرده است. همچنین 33 مقاله پژوهشی تئاتر دارد. 47 عنوان کتاب ترجمه کرده است و دوره‌های فراوانی را به عنوان مدرس تئاتر و بازیگری برای نسل جدید برگزار کرده است و حدود 40 جایزه و تقدیرنامه از جشنواره های متعدد هنری دریافت کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =