کد خبر: 340978
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
بازدید 70
زنگ آغاز کلاس تابستانی کانون همدان به صدا درآمد

ظهر امروز فعالیت تابستانی مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری همدان همزمان با سراسر کشور با شعار «تابستانتو بساز» شروع شد و مراکز جشن آغاز اوقات فراغت و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های تابستانی را با حضورکودکان و نوجوانان و والدین آنها گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، ظهر امروز فعالیت تابستانی مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری همدان همزمان با سراسر کشور با شعار «تابستانتو بساز» شروع شد و مراکز جشن آغاز اوقات فراغت و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های تابستانی را با حضورکودکان و نوجوانان و والدین آنها گرفتند.

مرکز فرهنگی- هنری شماره 3 همدان به عنوان مرکز الگوی کانون و یکی از فعالیت‌ترین و شلوغ‌ترین مراکز همدان امروز میزبان 200 نفر از مسئولان استانی، کودکان، نوجوانان و والدین آنها بود.

برنامه با قرائت آیاتی از قرآن و سرود ملی آغاز شد سپس مدیر کل کانون ضمن خوش آمدگویی به مدعوین اظهار کرد: امروز آغاز کلاس‌های تابستانی کانون پرورش فکری با شعار«تابستانتو بساز» است و در این شعار معنای بسیاری نهفته است.

زنگ کانون همدان با شعار «تابستانتو بساز» به صدا درآمد

معصومه ابراهیمی‌هژیر افزود: کودکان و  نوجوانانی که در کانون ثبت نام کرده‌اند یعنی برای برای تابستان خود و اوقات فراغتشان برنامه دارند پس یک قدم از همسالان و دوستان خود که در کانون نیستند جلوترند.

وی خطاب به والدین گفت: کانون یک مرکز تخصصی برای کشف، رشد و پرورش استعدادهای فرزندان شما زیر نظر مربیان مجرب و متخصص است.

ابراهیمی‌هژیر اضافه کرد: کودکان و نوجوانان بسیاری در کانون رشد پیدا کرده‌اند و اکنون که به موفقیتی رسیده‌اند همچنان خود را کانونی می‌دانند و از علاقه آنها کم نشده است.

زنگ کانون همدان با شعار «تابستانتو بساز» به صدا درآمد

وی بیان کرد: این مرکز همیشه مرکزی پر رفت و آمد و فعال بوده که به صورت دو شیفت کار می کند و بیش از 20 نوع کلاس دارد و جالب است مادرانی که فرزندان خود را برای ثبت نام به این مرکز می‌آورند خود روزی عضو این مرکز بوده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری خاطرنشان کرد: قرار است در پایان تابستان هر یک از شما کودکان و نوجوانان یک یا چند مهارت را کسب کرده باشید و با دستی پر وارد مدرسه در مهرماه شوید.

وی با بیان اینکه رسالت مهم کانون کتاب و کتاب خوانی است، گفت: کتابخانه مراکز کانون پر از کتاب با موضوعات مختلف برای گروه‌های سنی متفاوت است که می‌توانید آنها را امانت بگیرید و مطالعه کنید و دیگران را ترغیب برای عضویت در کتابخانه کانون کنید.

ابراهیمی‌هژیر اظهار کرد: کلاس‌های تابستانی امسال همراه با خوانش کتاب در ابتدای هر کلاس است که باید کارهای هنری همراه با کارهای فرهنگی صورت بگیرد.

زنگ کانون همدان با شعار «تابستانتو بساز» به صدا درآمد

در ادامه یکی از اعضای گروه شاهنامه‌خوانی مرکز سه به اجرای نقالی بیژن و منیژه پرداخت که مورد استقبال والدین قرار گرفت. همچنان با اجرای اعضا بر روی سن نمایش یکی از کانون‌یاران این مرکز که در عروسک‌بافی مهارت دارد و یکی از مربی‌یاران کانون در تابستان امسال است با جعبه‌ای پر از کامواهای رنگی و عروسک‌های کوچک و بزرگی که بافته بود روی سن نشسته بود و برای مدعوین افتتاحیه با ذوق و سلیقه خود شکوفه‌های رنگی می‌بافت و تقدیم آنها می‌کرد.

سپس محمدجواد بختیاری، مربی نمایش خلاق و بازیگری در مورد کارگاه نمایش خلاق برای والدین گفت: نمایش خلاق باعث افزایش تمرکز و خلاقیت در کودکان و نوجوانان شده و اعتماد به نفس را زیاد می‌کند.

زنگ کانون همدان با شعار «تابستانتو بساز» به صدا درآمد

وی با بیان اینکه این مرکز اعضایی بسیار خلاق و با استعداد در زمینه نمایش خلاق و بازیگری دارد، افزود: انگیزه و علاقه این بچه‌ها باعث افزایش انگیزه در من به عنوان مربی شده و این برای من بسیار لذت بخش است.

سپس یکی از اعضای نمایش خلاق یکی از اشعار پروین اعتصامی را به صورت دکلمه برای میهمانان اجرا کرد و در ادامه همه کودکان بر روی سن نمایش حاضر شدند و مربی نمایش با آنها یک نمایش فرم اجرا کرد و همین کار باعث خنده و شادی در میان آنها شد.

جذابیت این افتتاحیه این بود که صفر تا صد کار اجرا و پذیرایی از میهمانان و والدین بر عهده نوجوانان کانو یار مرکز بود و آنها با دقت و وسواس کارها را انجام می‌دادند.

زنگ کانون همدان با شعار «تابستانتو بساز» به صدا درآمد

بعد قصه‌گویی توسط یکی از اعضا صورت گرفت. همزمان با افتتاح کلاس‌های تابستانی و اجرای جشن در سالن نمایش در طرف دیگر مرکز مربیان مشغول ثبت نام کودکان و نوجوانان و پاسخگویی به سوالات والدین بودند.

در طرف دیگر هم خبرنگار صدا و سیما در حال تهیه گزارش از کودکان و نوجوانان در خصوص کلاس‌های کانون بود.

هر گوشه کانون شادی، شور و نشاط موج می‌زد و کودکان و نوجوانان در حال رفت و امد و تکاپو بودند اما این برنامه این روز با همه نشاطش به پایان رسید و یک روز خاطره انگیز را برای کودکان و نوجوانان و والدین آنها رقم زد.

زنگ کانون همدان با شعار «تابستانتو بساز» به صدا درآمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =