نشست پیش رویداد «تمشک(تربیت مربی شاد کودک) » در کرج برگزار شد

جمعی از فعالان حوزه‌ی کودک استان البرز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص سرفصل‌های مناسب برای دوره‌ی تربیت مربی شاد کودک بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، زینب عاشری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، در ابتدای این نشست تخصصی در خصوص لزوم برگزاری دوره‌ی تربیت مربی ویژه کودک و ویژه‌ نوجوان به صورت جداگانه با داشتتن سرفصل‌های تتخصصی بر اساس نیازهای کودک و نوجوان و نظام مسائل احصا شده توسط فعالان کودک و تعیین سرفصل‌های مناسب استاندارد بومی استان برای تربیت مربی تاکید کرد.

این مقام مسئول در ادامه به نقش سازمان ملی تعلیم و تربیت و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و برگزاری جلسات فعالان کودک و حضور رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت در اولین نشست فعالان استان که مهر ماه سال گذشته انجام شد،  به فراهم کردن زمینه برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالان کودک استان اشاره کرده و  افزود ما حمایت از گروه‌های مردمی را وظیفه‌ی خود می‌دانیم و علاوه بر رعایت اصول و کلیات کشوری از پیشنهادات عزیزان در حوزه‌ی تعیین سرفصل با توجه به زیست بوم البرز، استقبال خواهیم کرد.

لزوم  توجه به تربیت مربی کودک و  تربیت کودک به صورت جداگانه و اهمیت  جامع بودن سر فصل‌های آموزشی و دوری از آموزش‌های تک بعدی از نکات مهم دیگری بود که توسط مدیرکل کانون البرز بیان شد.

در ادامه محمدعلی زمانی، نماینده‌ی سازمان ملی تعلیم و تربیت نیز به وظایف این سازمان و تشکیل دبیرخانه مردمی فعاالان کودک اشاره کرده و گفت ما در طرح یارستان کودکستان در حوزه‌ی محصولات کودک و اعتماد به گروه‌های مردمی، تجربه‌ی خوبی را داشتیم و اکنون شرایطی را فراهم کرده‌ایم که از این ظرفیت‌ها برای دبیرخانه ظرفیت‌های مردمی بهره برده و از کنشگران این حوزه استفاده کنیم.

وی با اشاره به رویکرد مردمی دولت و رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت افزود ما می خواهیم از مهمترین ظرفیت و مزایای گروه‌های مردمی که حل مسائل بر اساس زیست بوم هر استان است بهره برده و ضعف در حوزه‌ی منابع انسانی تعلیم و تربیت را به عنوان حلقه‌ی میانی بین مردم و حاکمیت حل کنیم.

دیگر حاضران این نشست نیز به نوبت ضمن معرفی خود و مجموعه‌ی تحت مدیریت و یا سابقه‌ی فعالیت‌شان در حوزه‌ی کودک به بیان سرفصل‌های پیشنهادی خود پرداختند.

آموزش مهارت‌های زندگی، ارتباط موثر با کودک، روانشناسی رشد، توجه به سطح بندی دوره‌ی تربیت مربی، لزوم توسعه‌ی فردی  و بیان سرفصل‌های پیشنهادی از دیگر مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز بعد ااز این نشست که صبح روز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ برگزار شد، جلسات متعددی را به منظور استخراج دوره‌ی تربیت مربی کودک برگزار کرده و پس از احصا سرفصل‌ها، دوره‌ی تربیت مربی کودک شااد با نام اختصاری ( تمشک)  را  برای علاقه مندان برگزار خواهد کرد.

گزارش تصویری نشست 

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =