برگزاری جشن آغاز فعالیت‌های تابستان در کانون سیستان و بلوچستان

جشن آغاز فعالیت‌های تابستانی با شعار «تابستانتو بساز» با حضور خانواده‌ها، اعضا و مسئولان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جشن آغاز فعالیت‌های تابستان با حضور همکاران و اعضا در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون در ابتدای این جشن، با ابراز خرسندی به جهت فرصت خدمتگزاری مجدد همکاران کانون به مخاطبان در این ایام شکرگزار شد و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره، در طول سال، در حال خدمت‌رسانی و پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است، اما در تابستان مسئله اوقات فراغت قله همه فعالیت‌ها و اولویت اصلی ما به حساب می‌آید .

محمدرضا سالاری از آغاز برنامه ریزی‌های همکاران برای تابستان از فروردین با ساختار نیروی انسانی و تغییرات در مراکز خبر داد و گفت: کانون به عنوان متولی تخصصی حوزه کودک و نوجوان، برنامه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و دینی ویژه‌ای را در این زمینه تدارک دیده است.

وی در آماری که از تعداد برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تابستان امسال ارایه داد به ۲۵۸ کارگاه تخصصی، که هر کارگاه ۱۰ جلسه پیش بینی شده است و در مجموع ۲۵۸۰ جلسه و همچنین تعداد ۵۶۷ کارگاه عمومی در هفته که تعداد ۶۹۱۲ جلسه برنامه ریزی شده است اشاره داشت و افزود: می‌دانیم که تابستان فرصتی برای ساختن، آموزش، تفریح و یادگیری شماست و به همین دلیل شرایطی را فراهم کرده‌ایم با انجام این فعالیت‌ها هم سرگرم شوید و هم به توانایی‌های خودتان اضافه کنید.

بخش دوم سخنان مدیرکل کانون به سیاست‌های ابلاغی کانون در سال جاری(مرکز محوری، مخاطب محوری و نوجوان محوری) اختصاص داشت که در مورد مرکز محوری به برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: در بخش فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت‌ها، علاوه بر اقدامات انجام شده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی هم استفاده کرده‌ایم تا دغدغه‌های شما را به حداقل برسانیم.

سالاری در همین بخش «مربیان» را به عنوان کسانی که در خط مقدم ارتباط با کودکان و نوجوانان حضور دارند، دارای اهمیت ویژه‌ای در جایگاه تصمیم سازی کانون دانست و ادامه داد: مربیان در نشست‌های تصمیم سازی ما جایگاه ویژه‌ای دارند و ما بر اساس همفکری با همکاران در این خصوص برنامه‌ها را به پیش می‌بریم.

«نوجوان محوری» هم دیگر بخشی بود که مدیرکل کانون در این خصوص گفت: کانون همواره برای گروه‌های کودک و نوجوان برنامه داشته است اما این برنامه‌ها در حوزه کودک پررنگ‌تر بوده که مدیرعامل کانون با تاکیدی که در این زمینه داشتند خواستار نگاه ویژه به نوجوانان شدند، به همین جهت با مجموعه همکاران محتوای خوبی در این زمینه پیش‌بینی کرده‌ایم.

سالاری در بخش «مخاطب محوری» به عنوان سیاست سوم اینچنین بیان داشت که: ما در کانون چند نوع مخاطب داریم، یک مخاطب عضو رسمی ما است که با حضور در فضاهای کانون از خدمات ما به صورت مستقیم بهره می‌برد،  یک مخاطب خاص داریم که عضو ما نیست اما از ظرفیت‌ها، تولیدات، کتاب‌ها، بازی و سرگرمی کانون بهرمند می‌شود و نمونه بارز مشاهده انیمیشن بچه زرنگ و برنامه‌های مربوط به تماشاخانه سیار در استان بود که شرایطی فراهم شد تا به این مخاطبان خدمات گسترده‌تری ارایه شود و این قطعا تقویت و ادامه خواهد داشت .

مدیرکل کانون خطاب به خانواده‌ها، آنان را به واسطه اعتمادشان به کانون، سرمایه‌های باارزشی دانست و به آنان گفت: کانون بخشی از اعتبار خود را مدیون اعتماد شماست و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که شایسته این اعتماد باشیم.

برنامه ریزی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی و برنامه ریزی در حوزه مهارت‌های زندگی، با توجه به نیاز کودکان و نوجوانان استان، محور دیگری از سخنان وی را به خود اختصاص داده بود که در این بخش نکاتی را بیان کرد.

مدیرکل کانون سپس با نام بردن از برخی خدمات کانون هم‌چون فعال‌سازی مرکز تخصصی نجوم، در روزهای گذشته، گشایش مرکز تخصصی سفال در روزهای آینده، فعال‌سازی مرکز تخصصی نقالی و شاهنامه خوانی، راه اندازی مراکز تخصصی هنرهای بومی و سنتی در حوزه‌های شمال و جنوب استان، خرید عروسک‌های غول پیکر و... این خدمات را برای شادی، حال خوش، شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان و برنامه ریزی برای شکوفایی آنها و در نتیجه توانمندسازی مخاطبان دانست و از همه کودکان و نوجوانان خواست به مراکز کانون بیایند و از این خدمات بهره ببرند.

در ادامه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم کودکان و نوجوانان را به شنیدن یک قصه دعوت کرد که در آن پیامبر(ص) در مسیر مسجد با کودکان روبه‌رو شدند و با آنان بازی کردند که در این قصه هم، درسی برای نمازگزاران وجود داشت که به خاطر تاخیر در نماز ناراحت بودند و هم برای کودکانی بود که بازی کرده بودند.

حجت‌الاسلام علی خیور، سپس، پرسش‌هایی در مورد علت مهربانی پیامبر با کودکان از حاضران پرسید و با جمع‌بندی پاسخ‌های آنان از کودکان خواست پدران خود را با موضوع مشابهی امتحان کنند و در مورد اخلاق خوش پیامبر با آنان صحبت کنند.

وی، در پایان، ضمن قدردانی از مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سبب برنامه ریزی گسترده، در خصوص اوقات فراغت با حاضران صحبت کرد و از آنان خواست از این فرصتی که کانون در اختیارشان گذاشته استفاده کنند. استفاده کنند.

گفتنی است پس از سخنان مدیرکل کانون برنامه‌های گوناگونی برای این جشن در نظر گرفته شده بود که هر بخش از آن را مربیان و اعضای یکی از مراکز فرهنگی‌هنری حوزه زاهدان برعهده داشت. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به نماهنگ معرفی کانون، مجری‌گری(مرکز شماره یک)، مونولوگ گویی عضو کانون و سرود دنیای کودکی (مرکز مجتمع)، برگزاری کارگاه کاردستی و نقالی(مرکز زیباشهر)، قصه گویی همکار، مسابقه(مرکز شماره پنج زاهدان) اشاره کرد. آیین حاملان قرآن کریم نیز توسط مربیان و اعضای مرکز شماره چهار زاهدان برنامه ریزی و اجرا شد.

پایان‌بخش این برنامه‌ی خاطره انگیز، تقدیر از اعضای هنرمند کانون بود که هدایای خود را از مدیرکل کانون گرفتند.

برگزاری جشن آغاز فعالیت‌های تابستان در کانون سیستان و بلوچستان

برگزاری جشن آغاز فعالیت‌های تابستان در کانون سیستان و بلوچستان

برگزاری جشن آغاز فعالیت‌های تابستان در کانون سیستان و بلوچستان

برگزاری جشن آغاز فعالیت‌های تابستان در کانون سیستان و بلوچستان

برگزاری جشن آغاز فعالیت‌های تابستان در کانون سیستان و بلوچستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =