تنور کارگاه‌های تابستانی با شعار تابستونتو بساز داغ شد

همزمان با اولین روز شروع به کار کارگاه‌های تابستانی در سراسر استان، مرکز مجتمع شهرکرد، شاهد مراسم نمادینی با شعار تابستونتو بساز بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ همزمان با تمامی مراکز فرهنگی هنری استان، مراسمی برای شروع به کار کارگاه‌های تابستانی با شعار تابستونتو بساز برگزار شد. در این مراسم تعدادی از دانش‌آموزانی که در همین روز و ساعت کارگاه داشتند حضور پیدا کردند و میهمانان دیگری نیز از حوزه‌ی هنری، آموزش و پرورش و هنرمندان نمایش استان در برنامه حاضر شدند.

مراسم با قرائت قرآن مجید و پخش سرود ملی کشورمان آغاز شد و سپس مدیر کانون به بیان سخنانی پرداخت.

مدیرکل کانون استان با اشاره به نوآوری و خلاقیت در برگزاری کارگاه‌های تابستانی امسال گفت: این کارگاه‌ها با ایجاد روحیه‌ی نشاط و شادابی در مراکز همراه است و به این دلیل است که کانون قصد دارد با تغییرات فیزیکی در مراکز و ایجاد محیط‌های بازی و سرگرمی جدید، این روحیه و نشاط را ایجاد کند. وی ادامه داد: برای این منظور ابتدا از مرکز مجتمع شهرکرد، که جزو مراکز الگوی استان می‌باشد شروع کردیم و در ابتدا مشکلات ساختمانی مرکز را برطرف کرده و سپس با استقرار چندین دستگاه بازی متنوع، می‌خواهیم روحیه‌ی مضاعفی را به بدنه‌ی این قشر از جامعه تزریق کنیم.

واحد با اشاره به اختصاص یکی از کارگاه‌های مرکز مجتمع به بازی‌های رایانه‌ای جدید گفت: دستگاه‌های جدید و روزآمدی در این کارگاه مستقر گردیده که اعضا و فراگیران کارگاه‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند. وی گفت: استفاده از این بازی‌ها که رویکرد فرهنگی به دنبال دارد، مخصوص کودکان و نوجوانانی‌ست که فعال و جزو ممتازین باشند و فقط جنبه‌ی فرهنگی و تشویقی داشته تا کسالت و خستگی را از کودکان بر طرف کند.

روح‌الله واحد از خانواده‌ها خواست که حضور فرزندان خود را در کانون منحصر به فصل تابستان نکنند. وی گفت: در صورتی که فرزند شما در کانون عضو ثابت شود، می‌تواند بعد از یک سال تمدید عضویت از تخفیف ۵۰ درصدی و بعد از دوسال تمدید عضویت از تخفیف ۱۰۰ درصدی در استفاده از کارگاه‌های ویژه‌ی تابستان بهره‌مند شود.

مدیرکل کانون استان برای پدر و مادر کودکان و نوجوانان هم خبر خوبی داشت و گفت: در اکثر مواقع والدین به همراه فرزندان خود در کانون حضور دارند و تا زمان اتمام زمان کارگاه، در محل کانون و یا در حیاط مجاور به انتظار نشسته و وقت خود را می‌گذرانند. به همین منظور و برای استفاده بهینه از اوقات انتظار والدین ما قصد داریم از پتانسیل خانواده‌ها در برگزاری برنامه‌های متنوع استفاده کنیم و همچنین کارگاه‌های آموزش خانواده و کلاس‌های روانشناختی و سبک زندگی را باحضور اساتید مطرح و مجرب از بیرون از کانون برگزار نماییم. این کارگاه‌ها مخصوص استفاده والدین اعضا بوده و کاملا رایگان می‌باشد.

بعد از سخنان مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، نوبت به هنرنمایی کودکان و نوجوانان شد. شاهنامه‌خوانی، اجرای نمایش عروسکی و اجرای موسیقی کودک از جمله‌ی این برنامه‌ها بود.

در ادامه از کتاب ماهی کوچولو که شعر و تصویرگری آن را مربیان حاضر در جلسه به عهده داشتند رونمایی شد.

در پایان کیک شروع کارگاه‌های تابستانی که منقش به پوستر این فعالیت بود توسط یک نماینده از نوجوانان و مدیرکل کانون، برش داده شد تا حاضرین حلاوت این کارگاه‌ها را به کام دل درک کنند.

برای دیدن گزارش تصویری کلیک کنید

تنور کارگاه‌های تابستانی با شعار تابستونتو بساز داغ شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =