کد خبر: 341023
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
بازدید 34
کودکان و نوجوانان سمنانی احیای واحدهای تولیدی را به تصویر می‌کشند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از برگزاری کارگاه‌های نقاشی «شهید خدمت» با رویکرد تصویرگری و روایت خاطراتی از زبان همراهان رئیس‌جمهور در کارخانه‌ها و کارگاه‌های احیاشده در دولت شهید آیت‌الله رئیسی در استان سمنان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مرتضی مزینانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان امروز در گفت‌وگو با برنامه صبحگاهی رادیو سمنان اظهار کرد: مردم خوب، محجوب و فرهنگ‌دوست ایران اسلامی و استان ممتاز سمنان همواره قدردان زحمات و تلاش‌های مرد بزرگ، عالم ربانی و خادم‌الرضا (ع)، رئیس‌جمهور شهید، آیت‌الله دکتر رئیسی و همه شهدای خدمت هستند و این ارزش‌ها را پاس می‌دارند.

وی تصریح کرد: احیای هشت هزار و 400 کارخانه و کارگاه نیمه‌راکد و راکد در سراسر کشور به همت دولت سیزدهم انجام شد و بارقه‌های امیدی را در دل‌های جامعه کارگری و کارآفرینی و همه فعالان اقتصادی ایران عزیزمان زنده کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان ادامه داد: همانطور که رئیس‌جمهور محترم و مغتنم شهیدمان در سفری که کمتر از یک ماه قبل از شهادتشان به استان سمنان داشتند، به‌درستی در جمع مردم استان سمنان فرمایش فرمودند «دشمن نمی‌خواست ما در کشور رشد تولید داشته باشیم،‌ اما اتفاق افتاد؛ دشمن می‌خواست کارخانه‌های ما دچار رکود و تعطیلی شود،‌ اما در سراسر کشور هشت هزار و 400 کارخانه و کارگاه به خط تولید بازگشت» و این بسیار ارزشمند است.

مزینانی ادامه داد: به فرموده رئیس‌جمهور شهید، «دشمن نمی‌خواست که ما رونق کشاورزی داشته باشیم. دشمن نمی‌خواهد ما تولیدکننده باشیم و تلاش دارد ما همیشه واردکننده باشیم»؛ ولی تا امروز ایمان و امید محرک ملت ایران بوده است و در ادامه نیز این‌چنین خواهد بود.

وی تصریح کرد: تا قبل از دولت سیزدهم، ده‌ها واحد تولیدی در استان سمنان به دلایل مختلف تعطیل شده بودند؛ اما از شهریورماه سال ۱۴۰۰ تاکنون، بیش از ۲۰۱ واحد تعطیل و راکد به چرخه تولید باگشتند. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت:‌ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان هم امسال در سفر رئیس‌جمهور شهید و هیأت دولت به استان سمنان برگزار شد و شاخص‌ها، نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان سمنان است.

مزینانی بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی در استان سمنان دنبال نیروی کار هستند و نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی رو به افزایش است. وی تصریح کرد: رشد تولید و رشد اقتصادی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل کند و شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است و از این‌رو، طبیعی است که تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد. عضو شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان اضافه کرد: یک مشکل اساسی اما در این میانه همیشه وجود داشته و دارد و آن هم این است که در عمده طرح‌هایی که دولت زحمت اجرای آن را می‌کشد، پیوست رسانه‌ای و برنامه تبیینی، تبلیغی و اقناعی وجود ندارد.

مزینانی اضافه کرد: این درد بزرگ و البته مظلومیت بزرگ دولت آیت‌الله رئیسی عزیز و شهیدمان هم بوده است و از این‌رو، بر آن شدیم تا در این زمینه اقدامی انجام دهیم و این اقدام هم با ظرفیت کودکان و نوجوانان استان پهناور و ممتاز سمنان باشد.

وی ادامه داد: از این‌رو، کارگاه‌های نقاشی «شهید خدمت» با رویکرد تصویرگری و روایت خاطراتی از زبان همراهان رئیس‌جمهور در کارخانه‌ها و کارگاه‌های احیاشده در دولت شهید آیت‌الله رئیسی در استان سمنان برنامه‌ریزی شد.

کودکان و نوجوانان سمنانی احیای واحدهای تولیدی را به تصویر می‌کشند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اضافه کرد:‌ این برنامه امروز در شاهرود در شرکت «ویرا پارس پک» که یک واحد احیاشده در زمینه بسته‌بندی ظروف یک‌بار مصرف است و فردا در سمنان در کارخانه بزرگ کاشی «هفت آسمان» برگزار می‌شود که پس از سال‌ها به مدار تولید بازگشته است.

مزینانی بیان کرد: کودکان و نوجوانانی که چندین ترم در کلاس‌ها و کارگاه‌های نقاشی کانون پرورش فکری در استان سمنان تحت تعلیم مربیان حاذق کانون بوده‌اند و به‌نوعی نقاشان بزرگ آینده خواهند بود، در این‌ رویداد صحنه‌های زیبایی را از این 2 واحد تولید خلق خواهند کرد که از آن مستندهایی تهیه می‌شود و به نمایش عموم درخواهد آمد.

وی تصریح کرد:‌ به هر روی، این کارگاه‌ها اقدام حداقلی در زمینه فرهنگ‌سازی و تبیین دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم است که باید با قدرت ادامه یابد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان افزود: لازم می‌دانم تقدیر شایسته و صمیمانه‌ای از رئیس و همکاران عزیزمان در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان داشته باشیم که به‌عنوان هادی و برنامه‌ریزی اصلی این برنامه وارد میدان شدند و عموم زحمات طرح در بر دوش این عزیزان است.

مزینانی گفت:‌ همچنین از همکارانم در اداره کل کانون پرورش فکری استان، حوزه هنری استان و شهرداری شاهرود هم که در اجرای این برنامه همکاری صمیمانه دارند، قدردانی می‌کنم و سپاس بیکران و بی‌پایانی هم از صداوسیمای مرکز سمنان و عزیزان رسانه‌ای داریم که همواره در کنار ما هستند و لطفشان شامل حال کانون پرورش فکری استان شده است.

پایان پیام/م/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =