فعالیت‌ های تابستانی در مراکز کانون پرورش فکری خوزستان آغاز شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از آغاز فعالیت‌ های گسترده تابستانی با شعار «تابستونتو بساز» در مرکز کانون سراسر استان به‌ منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان خوزستانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، داریوش آقاسی اظهار کرد: مراکز ثابت، سیار و پستی کانون استان خوزستان در شهرهای اهواز، ایذه، آغاجاری، اندیکا، بهبهان، باغملک، ماهشهر، منیوحی، رامشیر، امیدیه، بندرامام، هندیجان، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، رامهرمز، شوش، کارون، هویزه و رفیع، هم‌زمان با آغاز تعطیلات تابستانی مدارس سراسر استان خوزستان با برگزاری جشن های ویژه کارگاه ها و فعالیت های تابستانی خود در قالب های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی ویژه ی کودکان و نوجوانان 4 تا 20 را آغاز کردند. او با بیان این مطلب افزود: فعالیت های تابستانی کانون در استان خوزستان بر اساس سیاست‌های سه گانه کانون در سال ۱۴۰۳ که مخاطب محوری، نوجوان‌محوری و مرکزمحوری برگزار می شود.

آقاسی مخاطبان، اعضا، اعضا ارشد، حامیان، عناصر و مفاخر استان را گروه های هدف کانون در تابستان پیش رو عنوان کرد و توضیح داد: افزایش دایره مخاطبان با همکاری سازمان تعلیم و تربیت، کودکان استثنایی و... ، تأکید بیشتر بر حضور نوجوانان علاوه بر حضور کودکان در فعالیت های کانون و محور بودن مراکز کانون. مورد نظر ما در تابستان 1403 است. او مربیان کانون، مربیان آزاد و حلقه های میانی و گروه های مردمی را ارکان اجرای فعالیت های کانون در مراکز فرهنگی هنری برشمرد و گفت: فعالیت‌های تابستانی کانون توسط مربیان آن به عنوان مجریان اصلی فعالیت‌های تابستانی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نقش‌آفرین هستند و مربیان آزاد و حلقه‌های میانی و یا گروه‌های مردمی به عنوان یک حامی و بازوی توانمند در کنار مربیان برای پیگیری اهداف کانون انجام خواهد شد.

مدیرکل کانون خوزستان، بسته‌های ویژه متشکل از فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی، کارگاه ها، اردوهای فرهنگی تربیتی، مسابقه ها، جشنواره ها، مهرواره ها، برگزاری رویدادهای مناسبتی و ... را مدل های مختلف فعالیت های کانون استان خوزستان عنوان کرد و افزود: فعالیت‌ های فرهنگی تابستانی کانون برنامه‌های قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، معرفی کتاب، بحث کتاب، بحث آزاد، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، معرفی وقایع و ایام، نشریه نگاری، پژوهشگری، مسابقات، کاردستی، بازی و سرگرمی، نمایش عروسکی، نمایش و نقد فیلم، نمایش خلاق، اردو و سفر و بازدیدها و ... انجام می‌ شود. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، فعالیت‌های هنری تابستانه کانون را نقاشی، خوشنویسی، سفالگری، سرود، نمایش عروسکی، عکاسی، پویانمایی و هنرهای دستی و بومی و ... عنوان کرد و یادآور شد: همچنین در بخش ادبی فعالیت‌ های، طرح‌ های ادبی، کارگاه شعر و کارگاه داستان در تابستان برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

آقاسی در ادامه به فعالیت‌ های مذهبی کانون اشاره کرد و افزود: فعالیت‌ های مذهبی مراکز کانون حول سه محور آشنایی بچه‌ها با قرآن، احادیث و احکام و محرم و اربعین حسینی در تابستان امسال برای کودکان و نوجوانان اجرا می‌شوند. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در بخش فعالیت‌ های علمی نیز گفت: در تابستان امسال نجوم، زیست‌شناسی، نانو، رباتیک و ... نیز بخش از فعالیت‌ های علمی مراکز کانون خواهند بود.

وی یادآور شد: راه‌اندازی کارگاه های آموزش خبرنگاری و روزنامه‌نگاری، باشگاه فیلم سازی نوجوانان، باشگاه سرود، مرکزتولید تئاتر کانون استان و همچنین فعالیت های طرح توسعه و ترویج زبان و ادبیات فارسی با تاکید برخوانش متون کهن، برگزاری انجمن های تخصصی فرهنگی هنری و ادبی، کارگاه تندخوانی، کارگاه های مهارت زندگی، توسعه و ترویج کتابخوانی، توسعه و ترویج علم و فن‌آوری، فعالیت‌های علمی و نجوم، ترویج پژوهش و اقدام‌پژوهی، پخش فیلم های تولیدکانون و.. نیز دیگر برنامه هایی هستند که امسال کانون پرورش فکری با اجرای آن ها میزبان کودکان و نوجوانان استان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =