کد خبر: 341033
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نشست «ارکان تربیتی کودک و نوجوان از دیدگاه امام خمینی(ره)» برگزار شد

به مناسبت سال‌روز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی نشستی تخصصی با عنوان «ارکان تربیتی کودک و نوجوان از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)» در بیت تاریخی ایشان در شهر خمین برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نشست تبیینی به همت اداره‌کل آموزش و پژوهش و کانون پرورش فکری استان مرکزی به‌صورت مجازی برای کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور و همچنین سایر علاقه‌مندان در بستر پیام‌رسان شاد برگزار شد.

در این نشست تخصصی مرضیه‌السادات سجادی‌نژاد استادیار دانشگاه اراک، حجت‌الاسلام سیدجواد رضوی مدیر بیت تاریخی امام(ره) و موسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) در شهر خمین و صدیقه داودآبادی کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان مرکزی حضور داشتند.

مرضیه‌السادات سجادی‌نژاد استادیار دانشگاه اراک در نشست «ارکان تربیتی کودک و نوجوان از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)» با تأکید بر غنا و کامل بودن اندیشه و مکتب حضرت امام خمینی(ره) در حوزه تعلیم و تربیت گفت: از بیانات حضرت امام این‌گونه برداشت می‌شود که عوامل موثر در فرآیند رشد آدمی به چهار دسته محیط، وراثت، فطرت و اراده‌ی فردی تقسیم می‌شود. بنابراین دیدگاه امام در این حوزه را چند لایه و عمیق توصیف می‌کنم.

وی در ادامه به عوامل موثر در فرآیند رشد آدمی از دیدگاه حضرت امام اشاره داشت و رویکردی تحلیلی و مقایسه‌ای میان اندیشه و دیدگاه حضرت امام و دیگر رویکردها و دیدگاه‌های روان‌شناسی عنوان کرد.

سجادی‌نژاد سپس نقش خانواده را به‌عنوان مهم‌ترین و سازنده‌ترین محیط در شکل‌دهی به شخصیت کودکان از دیدگاه امام مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

مرضیه‌السادات سجادی‌نژاد درپایان با عنوان سرنخ‌های تعلیم و تربیت با ارایه‌ی مثال‌هایی از اقدام‌های حضرت امام، اندیشه و نگاه ایشان در بحث تربیت دینی و ارزشی، لزوم بازی و ورزش، حفاظت از نسل جوان در مقابله با تهاجم‌های فرهنگی، دستیابی به مبارزه علمی و فرهنگی را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

نشست تخصصی «ارکان تربیتی کودک و نوجوان از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)» و بازدید مجازی از بیت تاریخی امام(ره) روز یک‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ در بیت تاریخی آن حضرت در شهر خمین استان مرکزی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =