کارشناسان هنری و مربیان سفالگری کانون استان تهران در نخستین رویداد تبادل تجربه دستاوردهای خلاقانه

عباس مجیدی گفت: قرار است اتفاقی را رقم بزنیم که متفاوت و خلاقانه باشد و هدف مان درک هنر و حجم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، روز دوشنبه ۲۱ خرداد به مناسبت روز صنایع دستی نخستین رویداد تبادل تجربه در دست‌آوردهای خلاقانه هنر سفالگری و حجم‌سازی با حضور مربیان سفالگری و کارشناسان هنری استان‌های البرز، تهران، قزوین و قم در مرکز سوفار کانون تهران ۱۴۰۳ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، کارگاه هنری با موضوع آزاد به شـکل دسـتاوردهای خلاقانه هنر سفالگری و حجم سازی با محوریت سـاخت احجـام هنری بـا مواد گونـاگون دلخواه اعم از گـل سـفالگری، چوب، فلز، حصـیر، پاپیه ماشه با حضور و همراهی اسـتاد عباس مجیدی مجسـمه ساز و اسـتاد دانشـگاه از سوی مدیریت آفرینشهای هنری ستاد با مشارکت اداره کل کانون استان تهران در مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ (سوفار) تهران برگزار شد.

عباس مجیدی در ابتدای این برنامه گفت : خلاقیت، توانمندی، دانش و هرچه که در قالب تخیل صورت می گیرد در واقع از عنفوان کودکی شکل گرفته و بعد ها در یک قالب مشخص بروز پیدا می کند که می تواند قالب نقاشی، مجسمه، شعر و ادبیات باشد یا حتی تبدیل به واژه، نت و یا حجم شود.

این مدرس دانشگاه همچنین افزود: ما در این کارگاه توانمندی ها را به واسطه تجربه ها با هم تبادل می­کنیم و بیشتر از یکدیگر یاد می­گیریم.

مجیدی تاکید کرد: قرار است اتفاقی را رقم بزنیم که متفاوت و خلاقانه باشد و هدف مان درک هنر و حجم است.

مجیدی در ادامه تشریح کرد: در واقع سفال درون هنر است. ما یک مسیر تاریخی در مورد سفال سراغ داریم که به عنوان میراث فرهنگی ما بسیار هم ارزشمند است و تا اکنون در جای جای تاریخ وجود و حضور داشته است و بخاطر ویژگی جغرافیایی و فلات ایران قابلیت های سفال فوق العاده بالا بوده است و ما بسیاری از آثار ارزشمند هنری را دیده ایم اما تکرار آنها هنر محسوب نمی شود بلکه در حقیقت حفظ میراث است.

وی همچنین اظهار کرد: ما در واقع می خواهیم به کمک سفال در مسیر خلاقیت کار جدید انجام دهیم. کار جدید می تواند همان دغدغه های فردی شما باشد. هرآنچه که ارتباط مستقیم با زندگی شما دارد. هرآنچه که فکر می کنید با آن مواجه هستید از انسان تا حیوان، محیط زیست و هر پدیده ی دیگری را می تواند شامل شود که دغدغه شماست و به آن فکر کرده اید.

در ادامه این برنامه مربیان با توجه به توضیحات و توصیه های عباس مجیدی در بخش کارگاهی به خلق و تولید آثار هنری پرداختند.

گفتنی است فرهاد فلاح معاون فرهنگی، امین کمالوندی معاون توسعه مدیریت و منابع، فرورهر معدنی مدیر کل آفرینشهای فرهنگی، مجتبی حاذق مدیر کل آفرینشهای هنری و ادبی و سعیده عزیزیان مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از این برنامه بازدید کردند.

در حاشیه این رویداد هنری همچنین امین کمالوندی ضمن گفتگویی صمیمانه با مربیان در خصوص افزایش ساعت قرار داد و مسائل اداری، همچنین به سوالات مربیان نیز پاسخ داد.

در بخش پایانی این رویداد هنری پس از تکمیل آثار هنری مربیان در کارگاه، مجیدی ضمن اشاره بر توجه کردن به فرم همچنین شرح داد که چگونه می توان با استفاده از روش های کمکی و عوامل علمی با این مقوله بازی کرد.

وی تاکید کرد که پشت فرم حتما باید یک محتوای مناسبی وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =