تجربه‌ کار گروهی فرصتی برای تبادل توانمندی‌ها

نخستین رویداد تبادل تجربه در دست‌آوردهای خلاقانه هنر سفالگری و حجم‌سازی با حضور مربیان سفالگری و کارشناسان هنری استان‌های البرز، تهران، قزوین و قم در مرکز سوفار کانون تهران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کارگاه هنری به مناسبت روز صنایع دستی روز دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۹ تا ۱۷ با موضوع آزاد به شکل دست‌آوردهای خلاقانه هنر سفالگری و حجم‌سازی با محوریت ساخت احجام هنری با مواد گوناگون دلخواه اعم از (گِل سفالگری، چوب، فلز، حصیر، پاپیه ماشه و ...) با حضور و همراهی استاد عباس مجیدی (مجسمه‌ساز و استاد دانشگاه) از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون برگزار شد.

تجربه‌ کار گروهی فرصتی برای تبادل توانمندی‌ها

اهمیت توجه به میراث فرهنگی به شکل امروزی

عباس مجیدی مجسمه‌ساز و استاد دانشگاه در رابطه با برگزاری این کارگاه بیان کرد: ما در کارگاه‌های این‌چنینی سعی می‌کنیم از توانمندی‌هایی که در خود افراد وجود دارد کمک بگیریم و به کمک آنها و مقداری پالایش ذهنی‌شان کلیشه‌های رایج را کم کنیم. از طرفی کمک می‌کنیم متناسب با مسائل درونی‌ خودشان و مسائلی که با زندگی اجتماعی‌شان ارتباط دارد روی آثارشان متمرکز شوند.

وی افزود: همچنین قصد داریم از اتفاق‌های رایجی که وجود دارد اجتناب شود و هدف، بیشتر دریافت و شناخت توانمندی‌ها و خلاقیت افراد است. این اتفاق کمک می‌کند این توانمندی را در آموزش خودشان به کودکان هم به نوعی به کار بگیرند.

مجیدی با اشاره به حضور شرکت‌کنندگان از استان‌های البرز، تهران، قزوین و قم گفت: با توجه به این‌که افراد توانمندی‌های مختلف دارند و از چند اقلیم متفاوت هر چند نزدیک به هم بودند، در این زمان کوتاه در نهایت نتایج خوبی به دست آمد.

تجربه‌ کار گروهی فرصتی برای تبادل توانمندی‌ها

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: یک موقع در مورد صنایع دستی و میراث فرهنگی صحبت می‌کنیم که باید حفظ شود اما گاهی بحث دیگری مد نظر است. در برنامه‌های کانون پرورش فکری به نظر می‌رسد تمرکز عموما بر کودکان است و در این‌جا می‌خواهیم به کمک چنین میراث و امکانی تلاش کنیم علاوه بر این‌که بچه‌ها در مسیر هنری (در این‌جا سفال) بیفتند امکانی برای بروز استعدادها و کشف توانمندی و خلاقیت آن‌ها باشد. در این‌جا تمرکز مربی هم نقش مهمی می‌تواند داشته باشد.

این مجسمه‌ساز ادامه داد: تجربه‌های کار گروهی علاوه بر تبادل توانمندی‌ها، شرایطی را به وجود می‌آورد تا با رویکرد متفات‌تری با بچه‌ها برخورد شود. همه این‌ها امکانی را فراهم می‌کند تا ضمن توجه به میراث فرهنگی به شکل امروزی و با نگره‌های امروزی از هنر استفاده کنیم.

عباس مجیدی در پایان گفت: فضاهای این‌چنینی باید بیشتر باشد و هر سال تمرکز ما تنها روی افراد با توانمندی‌های متفاوت است. اگر این اتفاق در مسیر درست خودش بیفتد با توجه به ظرفیت‌هایی که در کانون، مربیان آن و کودکان وجود دارد و ظرفیت‌هایی که هنرهای سفال، سرامیک و حجم در مسیر تاریخی‌اش داشته می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم تا امکان شکوفایی فرزندان‌مان وجود داشته باشد، موضوعی که هدف اصلی کانون پرورش فکری است.

در نخستین رویداد تبادل تجربه در دست‌آوردهای خلاقانه هنر سفالگری و حجم‌سازی، فرهاد فلاح معاون فرهنگی، امین کمالوندی معاون توسعه و مدیریت منابع، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، سعیده عزیزیان مدیرکل آموزش و پژوهش و مجتبی حاذق مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز حضور داشتند.

تجربه‌ کار گروهی فرصتی برای تبادل توانمندی‌ها

این رویداد با حضور مربیان سفالگری و کارشناسان هنری استان‌های البرز، تهران، قزوین و قم روز دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ در مرکز شماره ۷ (سوفار) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =