نشست خبری مدیر با اصحاب رسانه با موضوع فعالیت‌های تابستانی کانون انجام شد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری: هزینه کردن در بخش کودک و نوجوان در اصل سرمایه‌گذاری است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد،  مدیرکل کانون استان در نشست خبری و تشریح فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: رویکرد جدید کانون به نحوی است که از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری گام بردارد چراکه کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان متولی برگزاری کارگاه‌ها نیست بلکه متولی کشف استعدادها و افزایش خلاقیت کودک و نوجوان است.

روح‌الله واحد در این نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه‌های ملی و مطبوعات چهارمحال و بختیاری انجام گرفت با اشاره به اینکه شعار امسال کانون «مرکزمحوری، مخاطب‌محوری و نوجوان محوری» است، اظهارکرد: هدف کانون تقویت مراکز در ۲۲ حوزه ثابت در سراسر استان، چهار مرکز سیار و یک مرکز پستی است.

واحد ادامه داد: چنانچه خانواده‌هایی در طول سال همراهی همیشگی با کانون داشته باشند و فرزندانشان به مدت یک سال عضو دائمی مراکز کانون باشند، از تخفیفات ویژه و در صورت عضویت همیشگی استفاده از کلاس‌ها رایگان خواهد بود.

وی از برپایی ۴۵ عنوان کارگاه تابستانه برای کودکان و نوجوانان سراسر استان خبر داد و افزود: ثبت‌نام برای شرکت در کارگاه‌های تابستانی تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

واحد با بیان اینکه فعالیت کانون مختص تابستان نیست و این فصل تنها فرصت طلایی برای استفاده کودک و نوجوان از کانون است، بیان کرد: شناسایی استعدادها توسط مربیان در تابستان باعث ادامه‌دار شدن فعالیت کودکان و نوجوانان در پاییز و زمستان می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از برگزاری چهار کارگاه مختص نوجوانان در تابستان امسال خبر داد و گفت : بسیاری از دستگاه‌ها کلاس‌های متعددی برای کودکان دارند و احساس می‌شود قشر نوجوان در این زمینه مورد غفلت واقع شده است و لازم است برای نوجوانان برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تعریف شود.

واحد در ادامه گفت: در حال حاضر در استان ۲۲ مرکز ثابت و سه مرکز سیار فعالیت می‌کنند و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی‌هنری کانون به محل سکونت‌ خود و یا سایت kpf.ir از عناوین، زمان تشکیل و هزینه کارگاه‌ها مطلع و جهت ثبت‌نام اقدام نمایند.

وی افزود: هم اکنون حدود ۱۲ هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری عضو کانون پرورش فکری هستند که حدود ۳۰ درصد از آنها در کارگاه‌های تخصصی تابستان شرکت می‌کنند.

واحد با بیان اینکه هزینه کردن در بخش کودک و نوجوان در اصل سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: رویکرد جدید کانون به نحوی است که از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری گام بردارد چراکه کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان متولی برگزاری کارگاه‌ها نیست بلکه متولی کشف استعدادها و افزایش خلاقیت کودک و نوجوان است.

مدیر کانون استان خاطر نشان کرد: قرار است از ظرفیت نوجوانانی که توانمندهایی دارند  به عنوان مربی و در عنوان کانون‌یار برای آموزش به همسالان خود در مراکز کانون پرورش فکری استفاده کنیم.

وی با اشاره به کم بودن مراکز کانون پرورش فکری در اکثر شهرستان‌های استان نسبت به جمعیت بالای آن، تصریح کرد: به طور مثال شهرک منظریه‌ی شهرکرد، جمعیتی بیش از ۱۴ هزار نفر دارد و فاقد مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، به همین دلیل با استفاده از ظرفیت‌های مردمی آن منطقه قصد داریم در مسجد محله، به برگزاری کارگاه‌های فرهنگی و بازی‌های متنوع برای جذب نوجوانان اقدام کنیم. وی با اشاره به مراکز در حال ساخت گفت: مرکز دشتک با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال ساخت و مرکز نجوم شهرستان بروجن هم به تازگی شروع به ساخت شده است که به یاری خداوند هر دو مرکز در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.
 

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی کشف و پرورش استعدادها است

سپس خبرنگار خبرگزاری پانا سوالاتی را مطرح کرد و مدیرکل کانون استان به آنها پاسخ داد.

واحد درخصوص کلاس‌های تابستانی در مناطق محروم گفت: بر اساس طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» و تا قبل از تعطیل شدن مدارس، تعداد ۱۰ قفسه کتاب و سرگرمی که هر قفسه شامل ۸۰ عنوان کتاب و چندین بازی و سرگرمی بود را در منطقه چلگرد از شهرستان کوهرنگ و روستای مرغملک توزیع و نسب کردیم و همچنین برای خدمت رسانی به روستاهای کمتر برخوردار، خودروهای سیاری را فراهم کرده‌ایم که در مناطق لردگان، کوهرنگ، گندمان و شهرکرد فعالیت دارند تا بتوانیم از این طریق استعدادهای برتر استان را پرورش دهیم.

وی ادامه داد: به‌خاطر اینکه نوجوانان، هدف اصلی فعالیت‌های کانون هستند ۴ کارگاه ویژه را برای آن‌ها در تابستان تدارک دیده‌ایم که عبارت‌اند از آشنایی با هوش مصنوعی و انیمیشن‌سازی به سبک نوین، خبرنگاری، فن بیان و مجری‌گری و تندخوانی.

وی درخصوص آموزش خبرنگاری افزود: به علت اینکه کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان و خبرگزاری پانا زیرمجموعه آموزش و پرورش هستند با خبرگزاری پانا استان چهارمحال و بختیاری این تفاهم‌نامه منعقد شده که حرفه و فن خبرنگاری به کودکان و نوجوانان آموزش داده شود و پس از آموزش‌های تکمیلی آن‌ها به عنوان یک خبرنگار حرفه‌ای فعالیت خود را ادامه دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری گفت: برای افزایش سرگرمی‌های کودکان برای کانون‌های سراسر استان، دستگاه‌های وسایل بازی خریداری شده و همچنین در برنامه‌های پیش رو برگزاری اردوهای درون‌استانی و برون‌استانی فرهنگی آموزشی نیز مد نظر می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =