سالروز ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در کانون اردبیل گرامی داشته شد

مراسم گرامیداشت سالروز ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در فهرست آثار ناملموس کشور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، مراسم گرامیداشت سالروز ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در آثار ناملموس کشور با حضور مدیرکل کانون، معاون فرهنگی، جمعی از مربیان، اعضا، اولیا و هنرمندان قصه‌گو در سالن استاد جعفر ابراهیمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد.

در مراسم که عصر چهارشنبه ۲۳ خردادماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان اردبیل گفت: قصه‌گویی ابزار تربیتی است که از زمان‌های بسیار دور برای تاثیرگزاری در کودکان و آموزش مهارت‌های زندگی به آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته و این جایگاه و کارکرد تا به امروز نیز حفظ‌شده است.

سالروز ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در کانون اردبیل گرامی داشته شد

وی با بیان اینکه قصه‌های عبرت‌آموز، داستان‌های قهرمانان و پرداختن به دنیای ناشناخته‌ها و خیالی نه‌تنها برای کودکان و نوجوانان بلکه برای بزرگ‌سالان نیز جذاب است، اظهار داشت: کانون پرورش فکری به‌عنوان متولی هنر قصه‌گویی، با برگزاری جشنواره‌ها، دوره‌ها، کارگاه‌ها و فعالیت‌های متنوع در ترویج و پویایی فرهنگ قصه‌گویی تلاش می‌کند.

مدیرکل کانون استان اردبیل خاطرنشان کرد: زنگ قصه در مراکز کانون اجرا می‌شود و اعضا ضمن شنیدن قصه‌هایی جذاب و دل‌نشین، با شرکت در کارگاه‌های تخصصی، با هنر و مهارت قصه‌گویی نیز آشنا می‌شوند.

سالروز ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در کانون اردبیل گرامی داشته شد

در این مراسم احمد پورستان هنرمند پیشکسوت اردبیلی قصه‌گویی کرده و در ادامه به بیان خاطراتی از قصه‌گویی مادربزرگ خود در دوران کودکی پرداخت.

گفتنی است، پخش کلیپ و اجرای مسابقه از دیگر بخش‌های برنامه در این مناسبت بود و اعضای کارگاه هنر قصه‌گویی مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون اردبیل با مربیگری لیلا خلیفه سقا قصه نمایشی با عنوان «بارون میاد جرجر» را به اجرا درآوردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =