"فعالیت‌های ویژه کتابخوانی" محور برنامه‌های مراکز کانون در آذربایجان شرقی

کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون استان همه روزه شاهد اجرای برنامه‌های متنوعی در قالب "فعالیت کتابخوانی" هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی "فعالیت کتابخوانی" به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های روزانه مراکز کانون همواره با استقبال و مشارکت فعال کودکان و نوجوانان روبرو شده است. این فعالیت اثرگذار و جذاب گامی برای علاقمندسازی اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به "مطالعه" و "کتابخوانی" است. ضمن ان که مربیان کانون با بهره‌مندی از این فعالیت فرهنگی توانمندی و استعداد کودکان و نوجوانان را در دیگر شاخه‌های هنری و ادبی محک می‌زنند.در همین راستا و در آستانه فصل تابستان مراکز کانون استان برنامه‌های متنوعی را در قالب فعالیت کتابخوانی آغاز کرده اند.

مرکز شماره ۳ کانون در تبریز با اجرای فعالیت روانخوانی و بلندخوانی، کتاب‌های شعر و برگزاری کارگاه‌های نقد کتاب، این فعالیت را در قالبی جذاب برای کودکان و نوجوانان اجرا کرده است. معرفی کتاب "شعر هزار دستان" از مجموعه کتاب‌های بچه‌های جهان به معرفی زنده یاد محمود کیانوش، ،قصه خوانی کتاب "جنگل پشت پنجره" با هدف تقویت مهارت "نه گفتن" و خودمراقبتی از جمله این برنامه هاست

مرکز کانون هشترود نیز با کارگاه "بخوانیم و بدانیم" تعدادی از کتاب‌های جدید که اخیراً به کتابخانه‌های کانون اضافه شده‌اند را معرفی کرده است. همچنین مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در همین راستا "باشگاه کتابخوانی" خود را تقویت کرده و همه روزه برنامه‌های مختلفی را با حضور اعضای این باشگاه برگزار می‌کند.

فعالیت "روخوانی کتاب" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراب با حضور اعضای این مرکز فرهنگی هنری از جمله برنامه‌هایی است که با استقبال شرکت کنند گان همراه شده است.

در دیگر مراکز کانون از جمله در شهرهای مرند، هادیشهر و شبستر نیز برنامه‌های مختلفی در قالب قصه گویی، معرفی کتاب و به ویژه کتاب‌های جدید و اجرای "کارگاه‌های روخوانی" با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در حال برگزاری است.

گفتنی است در تعدادی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان فعالیت کتابخوانی با حضور مشترک والدین و کودکان و به منظور تشویق خانواده‌ها و فرزندان به مطالعه برگزار می‌شود.

گزارش تصویری فعالیت کتابخوانی در مراکز کانون استان را اینجا ملاحظه نمائید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =