کد خبر: 341225
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
بازدید 41
مراکز ۱۶ و ۲۶ دانه های خود را کاشتند

به مناسبت بزرگداشت هفته محیط زیست، ویژه برنامه «دانه ای خواهم کاشت» در مراکز شماره ۱۶ و ۲۶ استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، پنج شنبه ۲۴ خرداد، ویژه برنامه «دانه ای خواهم کاشت» به مناسبت بزرگداشت هفته محیط زیست در مراکزفرهنگی هنری شماره ۱۶ و ۲۶ کانون ماه با حضور علاقه مندان و اعضای این دو مرکز استان تهران برگزار شد.  

بر اساس این گزارش زهرا عرفانیان مقدم نماینده فعالیت های زیست محیطی استان تهران، در پاسخ به اهمیت فعالیت های ترویجی محیط زیست گفت: محیط زیست از ما و ما جزئی از محیط زیست هستیم. توجه به بهبود شرایط اقلیمی وظیفه همگانی است. بهترین زمان برای نهادینه شدن یک تفکر و فرهنگ، دوران کودکی ست. آموزش های ترویجی حفاظت از محیط زیست از این امر مستثنی نبوده و با کمک سازمان حفاظت از محیط زیست، سلسله نشست های ترویجی در جهت آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان و خانواده ها را پیشنهاد داده ایم.

مراکز ۱۶ و ۲۶ دانه های خود را کاشتند

همچنین امیر معمار زاده کیانی، کارشناس و مدرس منابع طبیعی و محیط زیست در این برنامه درباره اهمیت زمین و توجه به خاک به عنوان عنصر احیا کننده نباتات و گیاهان افزود: «امروزه به دلیل ازدیاد جمعیت، بالا رفتن امید به زندگی و صنعتی شدن جوامع، تامین کننده های نیازهای غذایی انسانها در دولت ها، برای پاسخ به این نیازها در دهه های قبل اقدام به برداشت های بی رویه از زمین داشتند که باعث ضعیف شدن خاک و بحران تامین نهاده های غذایی شد.

وی افزود: محققان در صدد برآمدند تا با در نظر گرفتن حفظ ارزش های غذایی، با تغییرات ژنتیکی اقدام به ارتقا کیفیت محصولات کنند.

دکتر معمارزاده همچنین به حفظ منابع موجود شامل آب، خاک و نور خورشید در ایران که یکی از کشورهای رتبه اول در تامین منابع اولیه برای کشاورزی است، تاکید کرد و اهمیت ورود به رشته های تحصیلی میان رشته ای را برای نوجوانان و جوانان، مهم دانست.  

مجید رحمانی، باغبان دعوت شده به این ویژه برنامه، پس از برگزاری نشست، کودکان را با فرآیند کاشت، داشت و برداشت آشنا کرد و اعضا با کمک مربیان، اقدام به کاشت نشا در گلدان ها کردند. رحمانی درباره تفاوت بذر و دانه و نحوه کاشت آنها در شرایط گلخانه ای توضیح داد و شرایط نگهداری گلدان ها در خانه تا باروری دانه های فلفل را با بیانی ساده و گویا تشریح کرد.  

مراکز ۱۶ و ۲۶ دانه های خود را کاشتند

سلسله نشست های زیست محیطی استان با همراهی سازمان های مربوطه به صورت دوره ای و متناوب در استان تهران، برگزار می ­شود.

گفتنی است «دانه ای خواهم کاشت» دومین نشست استان در حوزه منابع طبیعی بود.  

مراکز ۱۶ و ۲۶ دانه های خود را کاشتند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =