کد خبر: 341312
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۳
کتاب خواندن همچون یک سفر است

مدیرکل کانون هرمزگان در راستای اهمیت به توسعه و ترویج کتابخوانی به ظرفیت ها و فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان با بیان اینکه با کتابخوانی ما با دیگر فرهنگ‌ها ملاقات می کنیم و با شیوه های زندگی در سراسر دنیا آشنا می شویم گفت: در واقع با دنیایی آشنا می‌شویم که بسیار شیرین تر از دنیای واقعی است چون خلاقیت و تخیل هم همراه آنچه می خوانیم همراه می‌شود و شگفتی می آفریند. کتاب ذهن را تقویت می کند و پنجره های جدیدی را به زندگی ما باز می کند .
وی با اشاره به فواید کتاب خوانی برای کودکان افزود: افزایش مطالعه در کودکان موجب رشد مغزی و عاطفی کودک، بهبود مهارت‌های زبانی ، افزایش تمرکز،  افزایش قوا خلاقیت و تخیل ، افزایش حس همدلی افزایش هوش و کاهش استرس و ..می گردد.
مدیرکل کانون هرمزگان ضمن بیان موارد بالا در راستای اهمیت کتاب و کتابخوانی اعلام کرد : کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای  بالغ بر ۱۷۰ هزار جلد کتاب در سراسر استان هرمزگان به ۶۰ فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کتاب محور می پردازند.


وی همچنین این نوید را به اعضای کانون داد: در آغاز فعالیت های اوقات فراغت،  ۶۰ عنوان کتاب در بالغ بر ۳۰۰۰ جلد کتاب تازه منتشر شده  به کتاب خانه ها و مراکز فرهنگی هنری  کانون ارسال خواهد شد.
پشتکوهی با اشاره به شعار «تابستانتو بساز» به همه کودکان و نوجوانان هرمزگانی توصیه کرد با عضویت در مراکز کانون از فعالیت های اثربخش تابستانی بهره مند گردند و تابستان شان را به بهترین شکل ممکن بسازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =