برگزاری نشست «تشریح قانون سازمان بازرسی کل کشور و بررسی سامانه‌های نظارت برخط» در کانون سمنان

نشست «تشریح قانون سازمان بازرسی کل کشور و بررسی سامانه‌های نظارت برخط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان» با حضور مدیرکل، کارشناسان ستادی و رؤسای مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، نشست «تشریح قانون سازمان بازرسی کل کشور و بررسی سامانه‌های نظارت برخط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان» با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، کارشناسان ستادی و رؤسای مراکز کانون در این استان در سالن همایش‌های کوثر اداره کل کانون پرورش فکری استان سمنان برگزار شد.

برگزاری نشست «تشریح قانون سازمان بازرسی کل کشور و بررسی سامانه‌های نظارت برخط» در کانون سمنان

مرتضی مزینانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در این نشست، با تشریح قوانین مربوط به سازمان بازرسی کل کشور و وظایف دستگاه‌های اجرایی در قبال این سازمان و بازرسان آن اظهار کرد: بر اساس تکالیف قانونی که بر عهده دستگاه‌های اجرایی گذاشته شده است، همه دستگاه‌های اجرایی، ادارات، نهادها و شرکت‌های دولتی ازجمله کانون پرورش فکری موظفند در قبال هیأت‌های بازرسی یا بازرسان سازمان بازرسی کل کشور پاسخگو بوده و در اسرع وقت، تمام اطلاعات درخواستی بازرسان این سازمان را در اختیار آنها قرار دهند.

برگزاری نشست «تشریح قانون سازمان بازرسی کل کشور و بررسی سامانه‌های نظارت برخط» در کانون سمنان

وی تصریح کرد: عمده فعالیت‌هایی که توسط سازمان بازرسی کل کشور و به‌تبع آن، اداره کل بازرسی استان سمنان انجام می‌شود، رویکرد پیشگیرانه دارد و از این‌رو، لازم است تمام کارشناسان ستادی، مسؤولان مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری در سراسر استان سمنان و همچنین مدیران ستادی در صورت درخواست این سازمان، نهایت مشارکت و هم‌افزایی را داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان اظهار کرد: قانون اساسی و به‌تبع آن، نهاد قانون‌گذار در کشورمان وظایفی را بر عهده دستگاه قضائی و سازمان‌های تابعه آن ازجمله سازمان بازرسی کل کشور قرار داده است و بازرسان این سازمان بر اساس این وظایف و اختیارات، نظارت بر فرایندهای اداری و هزینه‌کردهای مالی در دستگاه‌های اجرایی را انجام می‌دهند.

مزینانی بیان کرد: از این‌رو، کلیه درخواست‌ها و مطالبات هیأت‌های بازرسی و بازرسان سازمان بازرسی کل کشور بر مبنای قانون بوده و لازم است تا نهایت همکاری و همیاری با آنها انجام شود.

برگزاری نشست «تشریح قانون سازمان بازرسی کل کشور و بررسی سامانه‌های نظارت برخط» در کانون سمنان

وی همچنین با اشاره به نقش سازمان بازرسی در پیشگیری از تخلفات احتمالی و همچنین ارشاد در زمینه‌های مختلف گفت: سازمان بازرسی کل کشور، عالی‌ترین دستگاه نظارتی در کشور ما محسوب می‌شود و به همین خاطر، وظیفه نظارت بر اجرای صحیح قانون و حسن جریان امور را در دستگاه‌های اجرایی بر عهده دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان بیان کرد: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان همکاری مطلوبی با اداره کل بازرسی استان سمنان دارد.

وی با قدردانی از راهنمایی‌های دکتر تبیانیان، رئیس گروه فرهنگی و اجتماعی اداره کل بازرسی استان سمنان در حوزه‌های کاری مربوط به این اداره کل بیان کرد: سازمان بازرسی بر همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای دولتی، شرکت‌ها و ... نظارت دارد و این نظارت‌ها مختص به کانون پرورش فکری نیست و از این‌رو، همه باید با همراهی حداکثری با بازرسان این اداره کل همکاری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد: قانون، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده است تا همه اسناد و مکاتبات اداری و مالی و مواردی را که در اختیار دارند، در صورت مطالبه، در اختیار بازرسان سازمان بازرسی قرار دهند.

برگزاری نشست «تشریح قانون سازمان بازرسی کل کشور و بررسی سامانه‌های نظارت برخط» در کانون سمنان

مزینانی بیان کرد: بنا به قانون، اگر مسؤولی یا کارشناسی از این امر استنکاف ورزد، تخلف کرده و در قانون پیش‌بینی شده است که این عمل مجرمانه خواهد بود و مجازات در پی دارد و از این‌رو، باید نهایت همکاری با بازرسان سازمان بازرسی استان سمنان صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش اداره کل بازرسی استان سمنان در ارائه پیشنهادها و هشدارهای لازم در زمینه‌های کاری برای جلوگیری از آسیب‌های مترتب بر روندها و فرایندهای کاری اظهار کرد: همه مدیران در صورتی که تمایل داشته باشند تا دستگاه خود را با سلامت به پیش برند، باید به توصیه‌های سازمان بازرسی عمل کنند و کانون پرورش فکری نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان همچنین با برشمردن موادی از قانون سازمان بازرسی کل کشور که در نشست مشترک اخیر با رئیس گروه فرهنگی و اجتماعی اداره کل بازرسی استان سمنان مطرح شده بود، اظهار کرد: عمده سوء جریانات اداری و مالی که در برخی دستگاه‌های اجرایی دیده می‌شود، با توجه به راهنمایی‌ها و هدایت‌های کارشناسان و بازرسان سازمان بازرسی قابل پیشگیری بوده و از این‌رو، باید به کارشناسان سازمان بازرسی به‌عنوان همراه و همیار خود در بهبود امور نگریسته شود.

برگزاری نشست «تشریح قانون سازمان بازرسی کل کشور و بررسی سامانه‌های نظارت برخط» در کانون سمنان

مزینانی با اشاره به سیاست‌های اعلامی دستگاه قضائی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و دستگاه‌های اجرایی گفت: فرایندهای اداری و مالی باید در کانون پرورش فکری استان سمنان به‌گونه‌ای پیش برود که همه همکاران به‌نوعی خود بازرس و ناظر بر انجام امور باشند و نظارت همگانی همکاران در همه امور تقویت شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های متعدد کانون پرورش فکری در جامعه در بخش‌های مختلف، از تلاش‌های همه همکاران در این زمینه قدردانی کرد و افزود: تمام برنامه‌های کانون پرورش فکری در استان سمنان باید «پیوست خودنظارتی» داشته باشد و همه همکاران، مربیان و در مراحل بعدی، مسؤولان مراکز فرهنگی و هنری و پس از آن، کارشناسان و مسؤولان ستادی به‌دقت بر انجام فرایندها نظارت جدی داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به مفهوم «خودمراقبتی» در تبیین مسائل اظهار کرد: سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان یک نقطه امید، اتکا و اعتماد به نفس در کلام بزرگان ما توصیف شده و از این‌رو، باید به گزارش‌های آن به دقت ترتیب اثر داده شود.

مزینانی ادامه داد: سلامت اجرای امور در همه دستگاه‌های اجرایی به اجرای دقیق قوانین و مقررات وابسته است و سازمان بازرسی نیز بر اجرای همین امور دقت می‌کند؛ از این‌رو، باید با همراهی و همکاری با کارشناسان و بازرسان این سازمان برای اجرای بهتر امور برنامه‌ریزی کرد.

برگزاری نشست «تشریح قانون سازمان بازرسی کل کشور و بررسی سامانه‌های نظارت برخط» در کانون سمنان

وی با تأکید بر اجرای همه برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمومی و مردمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان سمنان با «پیوست خودمراقبتی و خودنظارتی» بیان کرد: ارتباط خوبی در استان سمنان بین کارشناسان و مدیران اداره کل بازرسی استان سمنان و کانون پرورش فکری وجود دارد و همواره از رهنمودهای این عزیزان در پیشبرد امور استفاده می‌شود.

پایان پیام/م/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =