کد خبر: 341392
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
پرستاران در لرستان قصه‌گو می‌شوند

کارگاه قصه گویی ویژه دانشجویان پرستاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گلشن حسنوند کارشناس مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان مدرس این کارگاه قصه‌گویی ویژه دانشجویان رشته پرستاری در خرم‌آباد بود.

این دوره آموزشی طی چهار جلسه و در ۴ ساعت در اداره کل کانون لرستان و بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برگزار شد و شرکت‌کنندگان در دو بخش نظری و عملی با هنر قصه‌گویی آشنا شدند.

براساس این خبر گلشن حسنوند مدرس این کارگاه آموزشی تعریف قصه، قصه‌گو، قصه‌گویی، پیشینه، کاربردهای قصه‌گویی و قصه درمانی را با بیان مثال‌هایی مطرح کرد.

پرستاران در لرستان قصه‌گو می‌شوند

حسنوند با بیان این نکته که با هنر قصه‌گویی می‌توان با بیماران و همراهان‌شان ارتباط برقرار کرد، گفت: استفاده از قصه برای ارتباط‌گیری با مخاطب، باعث آرامش می‌شود و در روند بهبود بیمار تأثیرهای مثبتی خواهد داشت.

وی در ادامه در مورد شروع و پایان‌بندی قصه در ارتباط با بیمار به‌ویژه کودکان، مطالبی را مطرح کرد به تشریح قصه‌گویی با ابزار، چگونگی کاربرد آن در پرستاری و ارتباط با مخاطب پرداخت.

شناخت زبان بدن، حرکت‌های چهره مخاطب و تاثیر آن در روند قصه‌گویی از مواردی بود که شرکت‌کنندگان در این دوره به صورت عملی با آن آشنا شدند.

در این دوره آموزشی قصه‌گویی که به همت اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان برگزار شد، بیش از ۳۰ دانشجوی رشته پرستاری حضور داشتند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    0 0
    ایده خوبیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =