برگزاری سی و دومین نشست انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان کانون گتوند

سی و دومین نشست انجمن شاعران نوجوان آینه‌های ناگهان مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان سی و دومین نشست ادبی انجمن شاعران نوجوان "آینه‌های ناگهان" کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گتوند،با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان با حضور مربی ادبی مرکز سکینه ظهراب زاده نویسنده ،شاعر و منتقد ادبی در مرکز فرهنگی هنری گتوند به صورت حضوری برگزار شد.

ظهراب زاده پس از نقد و بررسی آثار اعضا گفت: شعر خوب شعری است که دل شما راتکان دهد.شما را بخنداند و یاحتی به گریه بیندازد. او افزود: سعی کنید بیهوده شعر نگویید، قبل از نوشتن فکر کنید، در مورد جهان، زندگی، مرگ، جنگ ، دوستی، عشق ، مفاهیم اخلاقی و ... بنویسید و اندیشه های عمیقتان را در شعرتان منعکس کنید.

این مربی ادبی در ادامه به نوجوانان شاعر توصیه کرد برای اینکه شعرشان تاثیرگذارتر باشد از آرایه های ادبی نظیر تشبیه ، استعاره و ایجاز استفاده کنند. وی تشریح کرد: آشنایی با قالب های شعری نظیر شعر نیمایی و شعر سپید و شعر کلاسیک میتواند راه سرودن را برای شاعران نوجوان هموارتر کند. شاعر مجموعه ی "آمدنت گل سرخی ست در باد" به خلق تصاویر شاعرانه در شعر شاعرانی همچون حافظ،سعدی،سهراب سپهری و قیصر امین پور اشاره کرد و اضافه کرد: یکی از مهم ترین و مفید ترین تکنیک های ادبی که شعر شاعران را در جایگاه خویش قرار می دهد و ذهن جامعه را به خود جذب می کند تصویر سازی در شعر است.شاعران با شناخت روحیات طبیعت تصویر سازی کرده اند.انها با استفاده از احساس لطیف و کنجکاو خود و علاقه به طبیعت بین زبان شعر و زبان طبیعت قدرت ارتباطی بالایی برقرار می کنند.

وی در پایان بر استفاده از صنایع ادبی همچون تلمیح،مراعات النظیر و آشنایی با اوزان شعری و نقش و اهمیت مطالعه ی اشعار شاعران کلاسیک و معاصر تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =