نشست صمیمانه با کتاب برگزار شد

نشست صمیمانه با کتاب از سری برنامه‌های ترویج فرهنگ کتاب خوانی در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، این نشست با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، همکاران ستادی، مربیان مراکز ارومیه و علاقه مندان به کتاب خوانی  برگزار شد.

در این نشست، کتاب «جنگل» مجموعه شعر سپید نوجوان نوشته معصومه معصوم‌زاده که چندی پیش نامزد دریافت جایزه کتاب زرین شده است، میهمان نگاه نقادانه شرکت کنندگان بود.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون استان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب به عنوان گنجینه دانایی در هر سنی بسیار مفید و مثمر ثمر بوده و امروزه با وجود تغییر فرهنگ ذائقه ی کودکان و نوجوانان همچنان دوست داران بسیاری دارد و خیلی خوشحالم که امروز سومین جلسه ی نقد کتاب برگزار شد و از این جلسات با حضور مربیان و کارشناسان استقبال می کنم.

سپس نقد این اثر در دو بخش ظاهری و محتوایی صورت گرفت و حاضران در جلسه به بیان دیدگاه های خود در مورد کتاب پرداختند.

در بخش ظاهری به نکاتی چند از جمله جذاب و خلاق بودن طرح جلد و همسویی آن با محتوای کتاب و در عین حال تناقض جالبی که با نشانه های متضاد (جنگل و جعبه کبریت و پرنده‌ای که به سمت آن در پرواز است) در ذهن مخاطب ایجاد می کرد اشاره شد.

در بخش محتوایی نیز به استفاده از ساده‌ترین جملات و واژگان برای رساندن مفهوم، استفاده از آرایه‌های ملموس از جمله کنایه و واج آرایی در اشعار اشاره شد.

ارتباط معنایی و تصاویر خلاقانه نیز از دیگر نکاتی بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

کتاب «جنگل» از سری شعرهای نوجوان انتشارات کانون است که با وجود نام‌آشنا نبودن شاعر آن، می‌تواند نویدبخش فردایی روشن برای انتشار آثاری فاخر در آینده از سوی شاعران جوان و پرتوان باشد.

نشست صمیمانه با کتاب برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =