کد خبر: 341503
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
برگزاری چهل و چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز

چهل و چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز، به‌صورت حضوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، چهل و چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز با موضوع نقد و بررسی آثار  اعضا و با حضور مربیان ادبی و اعضای مراکز اهواز در مرکز شماره یک اهواز تشکیل شد. در ابتدای این جلسه ثریا عبدی مربی ادبی اهواز ، ضمن بیان تفاوت شعر و نثر به تشریح ویژگی های آن ها پرداخت و گفت: آرایه ها و عناصر خیال اولین ابزار ما برای تبدیل کلام عادی به شعر هستند. و شاعران نوجوان باید با مطالعه و تمرین اندوخته های ذهنی خود در این زمینه را افزایش دهند.

برگزاری چهل و چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز

وی در ادامه مثال هایی در باب کاربرد آرایه هایی مثل تشخیص، تشبیه، مراعات نظیر و ... در شعر، ارائه داد. در ادامه طیبه پوربصیری دیگر مربی حاضر در جلسه به گفتگو پیرامون نگاه شاعرانه پرداخت و اظهار داشت: مضامین و سوژه ها از زندگی روزمره ی ما برمی خیزند و کشف و خلاقیت یک شاعر موجب برجسته سازی کلام ، کلمه و رویدادهایی می شود که در زندگی، از نگاه انسان های عادی دور می ماند. تصویر سازی در شعر، خلق ترکیبات تازه و جذاب، جزئی نگری و موشکافی در توصیف مضامین، از جمله مواردی بود که در ادامه توسط مربیان ادبی اهواز برای اعضای حاضر در جلسه تشریح شده و ضمن نقد و بررسی کتاب آوازهای سیب زمینی سروده ی مهدی مرادی، در اشعار این کتاب هم مورد تحلیل قرار گرفتند.

گفتنی ست: چهل و چهارمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز، با خوانش اثر توسط اعضا و نقد و بررسی آثار ارائه ‌شده، به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =